شورای انتخاب و خرید کتاب در هفته گذشته لیست خود را در خصوص خرید کتاب منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای انتخاب و خرید کتاب، جلسه پانصد و چهل و چهارم خود را تشکیل داد و در این جلسه کتاب‌های دیگری در لیست خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند. ناشران برای اطلاع از این لیست می‌توانند به درگاه اینترنتی این وزارتخانه مراجعه کنند.

*اما شهر کتاب مرکزی نیز در این هفته خبرساز شد. این مرکز، کتاب‌های خود را معرفی کرد. در آن اسامی کتاب‌هایی چون «مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر» اثر «حسین دهپاشی» که توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است، و «دختری در قطار» اثر «پائولاهاوکنیز» ترجمه «محبوبه موسوی» و «ملکیان» دیده می‌شود. در کنار آن کتاب‌هایی چون «تکلم میلاد تابناک فنا» اثر «دیلن تامس» ترجمه فواد نظیری نیز وجود دارد.

* این هفته نشست ادبی نیز برگزار شد. اما این بار شهرستان «راور استان کرمان» میزبان این نشست بود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشست ادبی نقد رمان «لالو» را برگزار کرد. در این نشست یوسف قوجق، نویسنده کودک و نوجوان عشق به مطالعه را یک لذت جاودان بیان کرد.

* کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشست ادبی دیگری با عنوان نقد کتاب «شعر بی‌طاقت» را در هفته گذشته برگزار کرد. در این نشست ادبی افسانه شعبان نژاد پیرامون لزوم توجه به لایه‌های زیرین در شعر و داستان سخن گفت. اما بیان کشف شاعرانه به عنوان نتیجه نگاه متفاوت به مسائل گوناگون مطلبی بود که تولایی، شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان، در دیدار با نوجوانان عضو مرکز فرهنگی هنری کانون سنندج بیان کرده بود. این نشست در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در بین تمام مراسم‌های ادبی هفته گذشته می‌توان به ششمین برنامه «اتفاق ترانه» اشاره کرد. این برنامه در حوزه هنری برگزار شد و در طی آن جمعیت زیادی از شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ترانه و موسیقی حضور داشتند. یکی از مباحثی که در این نشست بیان شد، حق شاعر برای تزریق ناامیدی به جامعه بود.

* شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی وابسته به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تشکیل شد. در این شورا چهار عنوان  کتاب از انتشارات علمی و فرهنگی، جزو کتاب های برگزیده دانشگاهی انتخاب شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.