عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه برای توسعه مناطق محروم باید نیروی انسانی آن منطقه را توسعه داد، تصریح کرد: از آنجا که دختران و پسران در مقطع دبیرستان در مناطق محروم تفکیک نمی‌شوند، دختران از ثبت نام در این مقطع خودداری می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛هدایت‌الله میرمردادزهی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر ترک تحصیل 180 هزار نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه، گفت: فردی که آموزش ‌دیده و مراحل رشد اجتماعی را به درستی  طی کرده، می‌تواند موجبات توسعه منطقه و محیط زندگی خود فراهم کند؛ به همین دلیل ادامه تحصیل کودکان و نوجوانان و جوانان در مناطق محروم را باید جدی گرفت و مانع از ترک تحصیل آن‌ها به دلیل فقر و شرایط سخت زندگی شد. 

نماینده مردم سراوان، سیب سوران، مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم مناطق محروم از دستگاه‌های آموزشی همچون آموزش و پرورش و وزارت علوم خواستار آنند که شرایط تحصیل را برای دختران و پسران فراهم کنند چراکه استعدادهای بسیاری در این مناطق وجود دارند که در صورت طی کردن مراحل آموزشی درست می‌توانند به رشد محیط زندگی خود به لحاظ فرهنگی و اقتصادی مانند ایجاد شغل، بهبود شرایط پزشکی و عمرانی و... کمک کنند.

وی با تاکید براینکه برای توسعه مناطق محروم باید نیروی انسانی آن منطقه را توسعه داد، گفت: در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچسستان به‌خصوص روستاها امکانات اولیه تحصیل بسیار ناچیز است و دانش‌آموزان به ویژه دختران در میان راه ترک تحصیل می‌کنند.

میرمرادزهی ادامه داد: از آنجا که دختران و پسران در مقطع دبیرستان در مناطق محروم تفکیک نمی‌شوند دختران برای رعایت مسائل فرهنگی از ثبت نام در این مقطع خودداری می‌کنند درواقع باید این مشکل را در کنار مشکلات ناشی از فقر قرار داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تحصیل می‌تواند بزهکاری، فقر،اعتیاد و هزاران مشکل دیگر را حل کند، اضافه کرد: مسئولان موظف هستند به جای ماهی دادن به مردم مناطق محروم ماهیگری را به آن‌ها بیاموزند چراکه در این صورت آن‌ها خود توان فائق آمدن مشکلات‌شان را به دست خواهند آورد.  
 در خبرها آمده است طبق آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های 93 – 94 نزدیک به 180 هزار نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه ترک تحصیل کرده‌اند.
منبع:خانه ملت
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.