مدیرجهادکشاورزی آمل گفت:در راستای ارتقاء سطح علمی و مهارتی فروشندگان سموم کشاورزی در آمل برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مرتضی امینی نیاکی اظهار کرد:این دوره کلاس آموزشی از سوی واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و با شرکت بیش از 60 نفر از عاملین فروش سموم کشاورزی در محل مرکز جهاد کشاورزی رودبار آمل برگزار گردید .

در این کلاس آموزشی زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن بیان روش ها و دستورالعمل های مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی و باغی از قبیل مبارزه زراعی، مکانیکی ، فیزیکی و بیولوژیکی و در نهایت مبارزه شیمیایی به بحث ضرورت شناخت انواع سموم کشاورزی (سم شناسی) و چگونگی و نحوه مصرف آن در مزارع و باغات پرداخت و تصریح داشت: عاملین فروش سموم کشاورزی باید کارشناس، متخصص، ماهر و سم شناس باشند تا سلامت کار مورد تائید قرار گیرد.

وی تاکید کرد فروشندگان سموم باید ضمن حضور در کلاس های آموزشی و مهارتی نسبت به چگونگی و نحوه مصرف سموم در مزارع و باغات آگاهی کامل داشته باشند .

مدیر حفظ نباتات استان در بخش پایانی متذکر شدند فروشندگان سموم از فروش سموم غیرمجاز ، خارج از شبکه و پر خطر جدا خوداری کنند چراکه دارای مسوولیت سنگین است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کلاس ، آموزشی ، فروش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.