بر اساس نظام رتبه بندی NTUدانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 2015 رتبه 48 دانشکده های مهندسی مکانیک دانشگاههای جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران، بر اساس رتبه بندیNTU  ، دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه در سال های 2013 و 2014 به ترتیب در جایگاه 98 و 60 دانشکده های مهندسی مکانیک دانشگاههای جهان بوده و خوشبختانه با توجه به کسب جایگاه 48 در سال 2015 نشان از ارتقای جایگاه علمی پژوهشی این دانشکده در سال های اخیر دارد.

لازم به ذکر است، پیش از این نیز بر اساس نظام معتبر رتبه بندی تایمز، دانشگاه علم و صنعت ایران  به عنوان دانشگاه اول کشور در جایگاه 475 دانشگاههای جهان قرار گرفت که بعد از آن دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاه دوم کشور جایگاه 483 جهان را به خود اختصاص داد.

بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر در پایگاه رتبه‌بندی تایمز،دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی تهران، صنعتی خواجه نصیر، شهید بهشتی و تهران در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ( RICeST)، گروه رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: براساس رتبه بندی سال ۱۶-۲۰۱۵ میلادی، دانشگاه­‌های برتر در پایگاه رتبه ­بندی تایمز، دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی تهران، صنعتی خواجه نصیر، شهید بهشتی و تهران در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

رتبه دانشگاه‌های علم و صنعت ایران و صنعتی شریف به ترتیب475 و 483 اعلام گردید و دانشگاههای صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی تهران در بازه ۶۰۰-۵۰۱ و صنعتی خواجه نصیر، شهید بهشتی و تهران در بازه ۸۰۰-۶۰۱ قرار گرفتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جایگاه ، علمی ، دانشجو ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.