مشاور مدیر کل و کارشناس مسئول امور بانوان آموزش و پرورش لرستان گفت:به منظور ارتقاء آگاهی دانش آموزان دختر درباره دوران بلوغ جسمی و بهداشت روانی ‌طرح بشری‌ در مدارس دوره اول متوسطه شهرستان خرم آباد اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛گله دار افزود: در این طرح 2 هدف کیفی و کمی دنبال می شود : برقراری عدالت در زمینه دسترسی به امکانات بهداشتی، ارتقای سلامت و افزایش سطح انگیزش دانش آموزان دختر مناطق محروم و همچنین ارتقای آگاهی دختران درباره احکام ویژه مربوط به آنان .

وی افزود : 275دانش آموز دختر در دوره متوسطه اول زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند که در یکی از مناطق محروم این شهر مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت : با وجود ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها نسبت به مسائل بلوغ جسمی و جنسی دختران، اما همچنان برخی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه به ویژه در مناطق محروم آمادگی مواجه شدن با نشانه‌های بلوغ را ندارند و این دوره حساس نوجوانی برای آن‌ها تبدیل به فرایندی ناخوشایند می‌شود و در این طرح تلاش می شود تا دانش آموزان با شناخت و آگاهی بهتر با دوران بلوغ آشنا شوند .

وی در ادامه به اجرای طرح مشکات در مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه اشاره کرد و گفت : سهم بانوان در نظام آموزش و پرورش نقشی ممتاز است همچنان که در عصرانقلاب نقش زنان ممتاز و موثر بوده است.

گله دار در ادامه به تشریح طرح تقویت شیوه های مهارت های زندگی تحت عنوان ”مشکات” پرداخت و افزود: این طرح والدین ،دانش آموز و مربیان را تحت پوشش قرار میدهد .

وی جامعه هدف طرح مشکات را 410 دانش آموز به همراه والدین آنان برشمرد و گفت : 55نفر از عوامل اجرایی مدارس هم آموزش های لازمن را برای اجرای طرح مشکات دیده اند .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اجرای ، طرح ، بشری ، مشکات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.