استاندار قزوین گفت: با برنامه ریزی مدون و تلاش شبانه روزی باید تا پایان دولت یازدهم ریشه بی سوادی در استان قزوین برچیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ فریدون همتی افزود: نرخ باسوادی استان با بیش از ۸۵ درصد شاید قابل قبول باشد اما با توجه به جایگاه صنعتی، کشاورزی، علمی و فرهنگی منطقه وجود حتی یک بیسواد در استان زیبنده نیست و برای آمار ۱۵ درصدی افراد بیسواد باید فکری کرد.

وی افزود: هر چند ممکن است مهاجر پذیربودن استان در افزایش آمار بی سوادی موثر باشد اما همه وظیفه داریم ضمن شناسایی همه گروههای بیسواد استان با یک برنامه عملیاتی برای مبارزه با این پدیده با جدیت مقابله کنیم.

همتی به ضرورت داشتن یک برنامه عملیاتی برای کاهش نرخ بی سوادی تاکید کرد و گفت: وظیفه ما این است که بیسوادانی را که در دایره جغرافیایی استان هستند باداشتن یک برنامه عملیاتی تحت پوشش قرار داده و در مسیر سوادآموزی این افراد گام برداشت.

استاندار قزوین تاکید کرد: اراده دولت تدبیر و امید بر این است بی سوادی و محرومیت از تحصیل در سطح کشور نداشته باشیم و در این حوزه باعزم جدی پا به میدان گذاشته است.

وی گفت: باید جمعیت ۱۵ درصدی بی سوادان استان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و بررسی کرد که این افراد در چه رده های سنی هستند تا بتوانیم یک برنامه عملیاتی اجرایی را تدوین و دنبال کنیم.

استاندار گفت: باید در مبارزه با بی سوادی کارها به نحوی صورت گیرد و پیش برود که تا پایان دولت تدبیر و امید این امر محقق شود و بتوانیم جشن با سوادی استان را برگزار کنیم.

استاندار بیان کرد: از ظرفیت مراکز دانشگاهی، مدارس و آموزش وپرورش برای ریشه کن کردن بیسوادی ضروری است اما در این میان باید جمعیت بیسواد استان آنالیز شده و برای هر بخش برنامه ریزی مدونی شود.

همتی اظهارداشت: در هدف گذاری برنامه ها باید بتوانیم تا یک دو سال آینده حداقل ۱۰ درصد جمعیت بیسواد استان را تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار داده و از گروه کم سواد و بیسواد خارج کنیم.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.