بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود برای حل اختلافات بین انسانها چاره اندیشی کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود از اختلافات انسان ها با یکدیگر گفت.
بعیدی نژاد

بعیدی نژاد در این پست نوشت: برخي از فلاسفه و اديبان بزرگ بدرستي يادآور شده اند كه زبان بزرگترين منبع سوء تفاهم است. برخي از اختلافات مهمي كه بين اعضاي يك خانواده يا دو يا چند همكار در محيط اداره و كار بوجود مي آيد حاصل سوء تفاهمي است كه در اثر درك نادرست از منظور يكديگر بوجود مي آيد. مطالعات علمي نشان مي دهند كه موارد بسياري از اختلافات در همين عدم درك متقابل نسبت به منظور دقيق طرفين پديد مي آيد.
همين مطالعات نشان ميدهند كه انتخاب كلمات و عبارات مناسب تاثير بسيار زيادي در حصول تفاهم و يا ايجاد اختلاف بين دو يا چند طرف دارد. اينكه بتوانيم صحبت خود را با كلمات و عبارات روشن تر بيان كنيم نقش مهمي در شكل دهي به يك درك بهتر متقابل دارد. استفاده از كلمات و عبارتهاي چند پهلو، خيلي كلي و مبهم به عدم درك درست در روابط انساني دامن ميزند. به همين خاطر است كه بعضي وقتها كه نمي خواهيم منظور خود را واضح بيان كنيم از كلمات مبهم و كلي استفاده مي كنيم. اما اين نبايد قاعده و اصل باشد. اصل بايد بر سادگي و وضوح معنا باشد. انتخاب كلمات خوب هنر است.
علاوه بر اين هر كلامي علاوه بر معاني كلمات، پيامهايي را هم با خود همراه دارد. مطالعات علمي نشان ميدهند كه افراد خيلي بيش از معنا و مفهوم كلمات به پيامهايي كه طرف ما ميخواهد به آنها برساند حساس هستند. مرتب ذهن ما به اين فكر ميكند كه طرف ميخواست با اين حرف چه چيزي را به من برساند. خيلي بايد مراقب پيامهايي كه از كلام خود به ديگران مبادله مي كنيم باشيم. انتخاب كلمات و عبارتهاي درست در كلام فقط قدم اول است، بايد به پيامهايي هم كه در يك كلام منتقل مي كنيم دقت كنيم. آيا درخواستي كه داريم يك خواهش است يا يك دستور است يا يك تهديد است.
آيا اين درخواست يك انتقاد بود يا يك توقع و انتظار بجا بود، طرف مقابل ميخواست مرا تحقير كند يا ميخواست از من تعريف كند. پس كلام هم واجد معنا و هم واجد پيام است. در مجموع در روابط انساني اگر ميخواهيم رابطه ي بهتري با همكار خود، همسر خود، فرزند خود، دوست خود يا حتي فرد كاملا غريبه اي داشته باشيم بايد به اين بينديشيم كه كلمات بهتر و پيامهاي بهتري را انتخاب و ارسال كنيم. عمده ي سوءتفاهمات از درك نامناسب عبارات و يا اشتباه در برداشت دقيق از پيامهاي كلامي ناشي ميشود. بسياري از عصبانيتها بخاطر درك اشتباه پيام حرف مقابل است. با انتخاب كلمات بهتر و ارسال پيامهاي مثبت در ارتباطات انساني به ايجاد درك بهتر ميان همديگر كمك كنيم. به اين ميگويند جادوي كلام

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.