کارگردان «آغی» از موفقیت‌های بین‌المللی فیلمش گفت+ فیلم

یوسف کارگر از اتفاقاتی که برای «آغی» افتاده است، می‌گوید.

یوسف کارگر کارگردان فیلم کوتاه موفق «آغی» که به تازگی از آمریکا و لبنان بازگشته است، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد این فیلم گفت: موضوع «آغی» در واقع در مورد تبعات جنگ تحمیلی‌ است که در ابتدا یک ایده اولیه از آن داشتم و سپس با اضافه شدن نقش اصلی به این داستان ایده‌ نهایی آن شکل گرفت و پاییز سال گذشته ساخته شد.

وی ادامه داد: زمان این فیلم 28 دقیقه است. زمانی که من ایده اولیه را برای اطرافیان بازگو می‌کردم، همه می‌گفتند که این فیلم کوتاه دیده نمی‌شود و هیچ جایزه‌ای نخواهد گرفتغ اما من به این داستان و این فیلم حس خوبی داشتم. نهایتا این فیلم در هر جشنواره بین‌المللی که حضور پیدا کرد یا برنده جایزه شد و یا کاندیدا برای گرفتن جایزه در بخش‌های مختلف بود.

کارگردان فیلم کوتاه «مرثیه‌ای برای شب» در مورد علت موفقیت این فیلم گفت: در این فیلم لحظاتی وجود دارد که در هر جای جهان ما به ازای آن را شاهد هستیم. در روسیه و آمریکا کسانی بودند که می‌گفتند عینا با این داستان برخورد داشته‌اند. به نظر من دلیل موفقیت این فیلم ارتباط با مخاطب است.

وی ادامه داد: این فیلم تا این زمان حدود 36 حضور بین‌المللی داشته است و شش جایزه بین‌المللی و دو جایزه داخلی نیز دریافت کرده است.

کارگر در بخشی از صحبت‌هایش در مورد حس خود نسبت به بیانیه هیئت داوران جشنواره سالا میندانا و فیلیپین برای فیلم «آغی» گفت: بسیار حس زیبا و آرامش‌بخشی در من به وجود آمد و این بیانیه یک حس رضایت‌ در من به وجود آورد که توانسته‌ام با فیلم خود آن مفهوم را انتقال دهم.

کارگردان مستند «کرانه ارس» در مورد مشکلات این بخش گفت: اولین مشکل این بخش موضوع تهیه‌کننده است. در دنیای امروز به طور مداوم تجهیزات برای ساختن فیلم کوتاه بیشتر می‌شود؛ اما متاسفانه در ایران این طور نیست. با این بودجه محدود نمی‌توان تمام استعدادها را پوشش داد و بخش خصوصی حتما باید سرمایه‌گذاری کند. در این حوزه باید فروش فیلم اتفاق بیفتد تا تهیه‌کنندگان به سمت فیلم کوتاه حرکت کنند و اتفاقات خوبی برای این بخش سینما رخ دهد. ما ایده‌های فو‌ق‌العاده‌ای داریم که به دلیل نبود بودجه از بین می‌رود.

یوسف کارگر متولد سال 64 در ارومیه است و هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد سینما و دانشگاه تربیت مدرس است.

وی در حوزه ساختن فیلم مستند نیز فعال است و چند اثر را در این حوزه داراست.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار