به گزارش خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ امیر سحرخیز عضو هیئت انتخاب بخش انیمیشن فیلم كوتاه تهران در پاسخ به این پرسش كه با توجه به كوتاهی فیلم های 100 ثانیه ای، چه مضامین و موضوعاتی میتواند مورد توجه این قالب فیلمسازی باشد، گفت: به نظرم ساخت فیلم كوتاه خیلی دشوارتر از ساخت فیلم بلند است و روایت و قصه گویی در فیلم كوتاه 100 به مراتب سخت تر است.
سحرخیز افزود: اگر روایت به 100 ثانیه تقلیل پیدا كند، ماجرای ما شبیه یک قصه مینی مال و یا شعر كوتاه می شود. در فیلم های 100 ثانیه ای احتیاج به برداشت های ویژه ای از موضوعات و فیلم ها داریم كه به شكل مرسوم و شناخته شده، میانه و پایانی ندارند اما می توانند برداشت های شخصی از وقایع باشند. فیلم 100 ثانیه ای بیشتر از اینكه بخواهد دنبال چارچوب خاصی باشد، دنبال حس خاصی است.
عضو هیئت انتخاب بخش انیمیشن فیلم كوتاه تهران بیان كرد: انیمیشن ظرفیت بالایی برای فیلم های 100 ثانیه ای دارد؛ چون كارگردان در انیمیشن خیلی بیشتر از زمان های معمول با عنصر خیال درگیر می شود و هیچ گونه محدودیتی برای فیلم ساز باقی نمی گذارد. اگر زمان محدود شود، ابزار قوی خیال می تواند در این میان تأثیرگذار باشد. شاید به همین دلیل باشد كه انیمیشن می تواند ابزار قوی برای انتقال در 100 ثانیه باشد.
وی در خصوص اینكه آیا پیشنهاد خاصی برای نمایش این فیلم ها دارید، گفت: در حال حاضر فیلم های 100 ثانیه ای به سرعت در جامعه پخش می شوند و از زمانی كه شبكه های اجتماعی از رایانه به گوشی همراه منتقل شده، ظرفیت برای استفاده از این فیلم ها بیشتر شده است.
سحرخیز افزود: ما 100 ثانیه های زیادی را صرف موضوعات باطلی می كنیم و می توانیم این زمان را به فیلم های 100 ثانیه ای اختصاص دهیم. به نظرم الان بهترین فرصت برای دیدن فیلم های 100 ثانیه ای است و بهترین راه همین ابزار گوشی همراه است كه به بدترین شكل ممكن از آن استفاده میكنیم.
وی در پایان گفت: الان برای كسی كه طی 100 ثانیه می تواند فیلمی بسازد، بهترین زمان ارائه و اكران است؛ چون می تواند در لحظه فیلم خودش را به میلیون ها انسان منتقل كند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/