همایش بزرگداشت علی اکبر انتظامی، استاد برجسته دانشگاه تبریز، از سوی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران 18آذر ماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این همایش با حضور وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، رییس دانشگاه تبریز، رییس شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران و جمعی از اساتید، فرهیختگان، متخصصان مراکز علمی و صنعتی و خانواده این استاد فقید برگزار خواهد شد.

همین گزارش حاکی است؛ تجلیل از مقام استاد فقید، نام گذاری سالن مشاهیر پلیمر ایران و رونمایی از عکس های اساتید راحل، از جمله برنامه هایی است که در این مراسم به اجرا در خواهد آمد.

 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و انجمن صنعتی مهندسین پلیمر و شیمی حامیان این همایش هستند.

یادآور می شود: علی‌اکبر انتظامی، پدر شیمی و پلیمر ایران متولد سال 1322 بود که مدرک لیسانس شیمی خود را در سال 1345 از دانشگاه تبریز و فوق لیسانس مهندسی شیمی و دکترای تخصصی شیمی پلیمر را در طی سال‌های 1967 تا 1971 از دانشگاه لویی پاستور فرانسه دریافت کرد. وی در سال 1350 در دانشگاه تبریز مشغول به کار شد و طی 4 دهه فعالیت در این دانشگاه منشأ خدمات بسیاری بود و به عنوان یکی از دانشمندان برتر جهان اسلام معرفی شد.

انتشار 166 مقاله پژوهشی در نشریات علمی داخلی و خارجی، 150 مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی، ثبت 5 مورد اختراع، تالیف و ترجمه 5 عنوان کتاب و راهنمایی صدها رساله دکتری و  پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد بخشی از کارنامه علمی و پژوهشی در طی حیات پربار این استاد فرهیخته بود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.