طی روزهای اخیر برخی از پزشکان و ورزشکاران، واکنش‌های منفی زیادی درباره درخواست نعمت‌زاده مدال‌آور المپیک پاریس داشتند که از رئیس‌جمهور خواست بدون کنکور در رشته پزشکی تحصیل کند.

یکی از پرحاشیه‌ترین اتفاقات روز‌های اخیر کشور، بحث پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی دانشگاه تهران است. همان‌طور که می‌دانید مبینا تکواندوکار ۱۹ ساله کشورمان که جزو اولین مدال‌آوران کاروان ما در پاریس بود و مسیر را برای فینال ناهید کیانی باز کرد؛ بعد از کسب مدال برنز از رئیس جمهور خواست به‌خاطر این‌که تمرین‌ها و اردو‌ها مانع از آمادگی لازم او برای شرکت در کنکور شده، امکان تحصیل او را بدون کنکور در دانشگاه فراهم کنند. اولین واکنش‌ها به این ماجرا آن بود که ورزشکار جوانی در هیجان پس از کسب مدال درخواستی داشته و با توجه به این‌که مدال‌آوران می‌توانند در رشته تربیت‌بدنی تحصیل کنند؛ دیگر مبینا نباید نگران کنکور باشد، اما بعد از بازگشت او به کشور، تاکید مبینا روی این بود که درخواستش فقط متمرکز روی رشته پزشکی است و پدرش هم همین نکته را می‌گفت. کم کم نقد‌ها جدی‌تر شد که در ادامه ماجرا و واکنش‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

 ماجرا از کجا شروع شد؟

مبینا نعمت‌زاده در اولین گفتگو بعد از موفقیت در بازی‌های المپیک گفت: «از رئیس جمهور درخواست می‌کنم من را در دانشگاه قبول کنند درسم خوب است، اما به‌خاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم.» بعد از اعلام این درخواست برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران اعلام کرد که مبینا نعمت‌زاده را پذیرش می‌کند. آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم اعلام کرد تمام مدال آوران آسیایی، جهانی و المپیک می‌توانند بدون کنکور، در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کنند. ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا (س) هم ضمن تبریک به مناسبت درخشش دختران ایران زمین در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ویژه کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده و ناهید کیانی قهرمانان تیم ملی تکواندوی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با عنایت به مأموریت دانشگاه الزهرا (س) به عنوان نماد آموزش عالی بانوان ایران و لزوم اجرای این مهم این دانشگاه همچون سال‌های گذشته همه بانوان مدال‌آور المپیک و سایر مسابقات جهانی را برای ادامه تحصیل بدون آزمون در رشته‌های دانشکده علوم ورزشی خود می‌پذیرد. به گزارش «نورنیوز» البته دانشگاه تهران و شهید بهشتی اعلام نکردند که او می‌تواند در هر رشته‌ای که خواست ادامه تحصیل دهد و دانشگاه الزهرا و وزارت ورزش هم بر این‌که او می‌تواند در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهد، تاکید کردند. کار پذیرش مبینا نعمت‌زاده در دانشگاه زمانی جنجال برانگیز شد که او این درخواست را در برنامه تلویزیونی هم تکرار کرد این بار با جزئیات بیشتر. مبینا در برنامه زنده گفت: «از بچگی دوست داشتم پزشک شوم. از رئیس‌جمهور هم فقط همین یک درخواست را داشتم. دلم می‌خواهد بتوانم پزشکی بخوانم و نمی‌دانم این درخواست مورد قبول واقع شده یا خیر. دیپلم تجربی دارم، اما واقعا به‌دلیل تمرینات و اردو‌های مختلف فرصت درس خواندن و کنکور دادن نداشتم.»

تحصیل در چه رشته‌هایی امکان‌پذیر است؟

اما تحصیل دانشگاهی مدال‌آوران در چه رشته‌هایی امکان‌پذیر است؟ عبدالرسول پورعباس، سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند. طبق آخرین آیین‌نامه اجرایی ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قهرمانان ورزشی فقط در رشته تربیت بدنی در دانشگاه مد نظر خود می‌توانند تحصیل کنند. طبق آخرین آیین نامه اجرایی نیز ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قهرمانان ورزشی فقط در رشته تربیت بدنی در دانشگاه مد نظر خود می‌توانند تحصیل کنند. در همین راستا قهرمانانی که در بازی‌های المپیک زمستانی یا تابستانی، آسیایی، مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا، یونیورسیاد جهانی دانشجویان، مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان، مسابقات ارتش‌های جهان و مسابقات قهرمانی دانش آموزان جهان عناوین اول تا سوم را کسب کنند، مربیانی که حداقل ۳ سال به عنوان مربی در مسابقات فوق حائز اول تا سوم شده باشند و قهرمانان کشوری که یک بار رکورد ملی را در مسابقات رسمی جابه جا کرده و یا یک بار مقام قهرمانی (رتبه اول) را کسب کنند و یا دوسال متوالی به عنوان عضو در ترکیب تیم‌های ملی به یکی از مسابقات فوق الذکر اعزام شده باشند، مشمول آیین نامه اجرایی ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی قرار می‌گیرند. این آیین‌نامه جزئیات زیادی دارد که تاکید کامل آن روی همان بحث تحصیل در رشته تربیت‌بدنی است که مغایر با درخواست مبینا از رئیس جمهور بود و این موضوع کم کم بازتاب زیادی پیدا کرد. به‌طور مثال برخی پزشکان در کلیپ‌هایی با کنایه، عنوان کردن این‌که به‌خاطر تحصیل نتوانستند قهرمان شوند از رئیس‌جمهور خواستند تا یک مدال المپیک به آنها داده شود.

کارزاری علیه درخواست مبینا راه افتاد

جنجال آن‌جایی به اوج خود رسید که کارزاری دراین زمینه راه افتاد تا از پذیرش مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی ممانعت شود. امضا کنندگان کارزار معتقدند دانشجویان رشته پزشکی هم همچون مبینا نعمت زاده برای رسیدن به رشته پزشکی شب وروز نمی‌شناسند و درس می‌خوانند از این رو دیدن فردی که بدون تلاش در زمینه تحصیل وارد یک رشته‌ای مانند پزشکی می‌شود برای آنها گران تمام می‌شود. در کنار این کارزار، توئیت‌های زیادی هم علیه این درخواست نعمت‌زاده زده شد. البته همه کاربران شبکه‌های اجتماعی هم مقابل درخواست مبینا نبودند و عده‌ای هم معتقد هستند شاید «حضور یک قهرمان المپیک در دانشگاه، درخواستی است که قبول آن برای هر دو طرف برد – برد است». حتی کارزار دیگری نیز راه افتاد. امضا کنندگان این کارزار درخواست کردند نعمت زاده در رشته ورزشی مانند آنچه در قانون ذکر شده است تحصیل کند و بحث ورود مدال‌آوران المپیک به رشته‌های پزشکی باب نشود. در بخشی از کارزار آنها خطاب به مسئولان آمده بود: «قطعاً خانم مبینا نعمت‌زاده از افتخارات ورزشی این مرز و بوم هستند، اما حضور ایشان به عنوان دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، برخلاف تمامی موازین شرعی، قانونی و اخلاقی است. پیشنهاد می‌کنیم که از ایشان در عرصه‌های دیگر تحصیلی و زندگی از لحاظ مادی و معنوی حمایت شود تا بتوانند مجدد برای کشور عزیزمان ایران افتخارآفرینی کنند. تحصیل در رشته حساس و پرمشغله پزشکی، آن هم بدون شرکت در کنکور و طی کردن مدارج علمی و مطالعه لازم، راه ادامه موفقیت و پیشرفت در رشته ورزشی خانم نعمت‌زاده را نیز مسدود و مختل خواهد کرد». در نهایت روی این موضوع توسط بسیاری از مسئولان دانشگاه‌ها تاکید شد که واکنش مثبت آنها به درخواست نعمت‌زاده تنها در چهارچوب قانون و برای حضور بدون کنکور در رشته تربیت‌بدنی بوده است نه پزشکی.

مبینا در مقایسه با قهرمان چینی

در جریان المپیک پاریس، یکی از ورزشکاران چینی که هم‌سن‌وسال مبینا بود به‌خاطر رفتارش حین دریافت مدال در مرکز توجه قرار گرفت. او وقتی دید رقبایش روی سکو مدال را گاز می‌زنند با واکنش بامزه‌ای رفتار آنها را تکرار کرد. حالا تصاویری از او منتشر می‌شود که بعد از المپیک درحال همکاری با پدرش برای اداره رستوران خانوادگی‌شان است. به‌خصوص این‌که رستوران با هجوم مردم برای دیدن این ورزشکار شلوغ هم شده است. در این بین مقایسه‌ای بین او و مبینا نعمت‌زاده شکل گرفت که چرا مبینا زیاده‌خواه است. در کنار این موضوع، فهرستی هم جوایز دیگر کشور‌ها برای قهرمانان‌شان معرفی شد که در آن پاداش مادی ورزشکاران ما جایگاه خوبی داشت و در هیچ‌کدام هم یک پاداش معنوی مثل قبولی در رشته پزشکی نبود.

حس تلخ ناکافی‌بودن در ورزش

اما یکی از ابعاد ماجرای درخواست مبینا نعمت‌زاده از رئیس‌جمهور که در هیاهوی قانونی بودن یا نبودن آن و حواشی دیگرش مثل واکنش پزشکان و ورزشکاران رشته‌های دیگر نادیده گرفته شد این بود که اساساً چرا یک قهرمان المپیک که جزو خاص‌ترین چهره‌های جهان است باید زمینه رشد و شکوفایی‌اش در ورزش قهرمانی را از ابعاد مادی و غیرمادی چنان ناکافی بداند که موفقیت را به درس خواندن در پزشکی محدود کند؟ مگر از مسیری که برای بروز استعداد توانایی‌اش و شاد کردن مردم کشورش انتخاب کرده مطمئن نیست یا آن را کافی نمی‌داند؟ مگر تلاش در یک زمینه و بهترین بودن در آن چه عیبی دارد که نعمت‌زاده و خانواده‌اش تمرکز روی آن را عیب بدانند و از ناموفق بودن در کنکور چنان ناراحت باشند که بار‌ها درخواست‌شان را مطرح کنند. هرچند درخواست این تکواندوکار کشورمان غیرقانونی و فراتر از پاداشی است که در این زمینه به قهرمانان داده می‌شود، اما نباید این نکته را هم نادیده گرفت که در کشور ما معیشت ورزشکاران به جز رشته‌ای مثل فوتبال که جنجال زیادی دارد، اما افتخارآفرین هم نیست دچار چالش است و ورزشکاران بعد از دوران قهرمانی دیگر در مرکز توجه و رسیدگی نخواهند بود. از طرفی رویای والدین و فشار اجتماعی در محدود دیدن موفقیت هم تصویر اشتباهی از آن را در ذهن جوانان ایجاد می‌کند. اما فرض کنید با این تقاضا موافقت می‌شد؛ چه بر سر انگیزه دانش‌آموزان و داوطلبانی می‌آمد که در سیستم آموزشی ما سال‌ها نگران کنکور بودند و شاهد خواهند بود یک نفر بدون شرکت در آن و به‌خاطر المپیک به رشته‌ای، چون پزشکی برسد.

منبع: روزنامه خراسان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۴
در انتظار بررسی: ۰
France
منصور
۱۰:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
بدون کنکور دامپزشکی هم نمیشه بشی / حیوانات زبان بسته گناه دارن
France
منصور
۱۰:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
عزیزم بدون کنکور فقط میتونی بعنوان همیار بیمار ( بیمار بر ) در بیمارستان مشغول بکار بشی / راننده امبولانس هم کنکور نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
درود - واقعا بی عدالتی است- ایشون اگر دکتر بشه من پیشش نمیرم - چون بی سواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
برای پزشک خوب شدن نیاز به مطالعه کردن قبل از کنکور است.
چقدر زحمت کشیدی که در المپیک مقام بگیری؟
به همون اندازه باید مطالعه و تلاش کنی.
همون رشته تربیت بدنی نوعی پزشکی هست چون باید به آناتومی بدن آشنایی کامل پیدا کنی.
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۲۱:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خوب، همه ورزش کنند و بعد هم یه مدال بگیرند و بدون کنکور و درس خواندن دکتر بشن . خواهر من ساعت5 صبح که بیدار میشه تا ساعت 1 شب بیداره تا اینکه ما بریم دعواش کنیم تا بیاد بخوابه . واقعا که این رفتار خیلیییی بده. به فکر بچه های مردم باشید . همه‌ی بچه هایی که سهمیه ندارن دارن سخت تلاش میکنند و بچه هایی که سهمیه دارن براشون ناراحتیه حالا دیگه با مدال هم بقیه کنکور قبول شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
سوال: من رشته حقوق رو خیلی دوست دارم. می شه بدون کنکور برم رشته حقوق درس بخونم؟
پاسخ: خیر. باید کنکور بدهی و قبول بشی.
و من همچنان حقوق را دوست دارم ولی باید براش کنکور بدهم تا قبول بشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
این همه مفت خور اسم دکتر رو یدک میکشن این خانم حداقل درسشو بخونه چی کم میشه از کشور پزشکم کم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
توخودت همه ی صورتت ژل وعمله واینقدرم که افاده داری میخای با افاده بیمارویزیت کنی ازروی بیسوادی .
Iran (Islamic Republic of)
احمدشکری!.
۱۴:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
بهترین محبت به مبیناقبول کردن او در دانشکده های ورزشیه!مفتی دکترشدن=مرگ بیماران!
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خانم مینا نعمت زازده مایه افتخار کشور است تحصیل در رشته پزشکی پاداش مدال آوری اوست بالاخره مدالی گرفته وبرای کشور عزیزمان خوش درخشیده
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۶:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
اگر نمی گرفت چه مشکلی بوجود می آمد چقدر مسخره هست باید به فکر نان بود که خربزه هب هم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
یکی بهش بگه بعد پزشکی باید بره 2 سال طرح مناطق محروم! تازه بعدش بشه عمومی! بعدش 4 سال تخصص. بعدش 4 سال طرح دوباره! یعنی در بهترین حالت متخصص صفر کیلومتر در 34 سالگی!!!! بخدا با تکواندو 100 برابر این پول در میاری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
جاوید گرمی
۱۰:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
ســــــــــــــــــلـــــــــــــا م : من فقط از همه خواهش میکنم خودتان را جای این دختر خانم بگذارید، انصافا بعد از این همه فعالیت و سختی و مشقت و با این راه هموار کردن و... انتظار بی جایی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
بسیار بی جا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
بی نهایت بی جاست.
فکر کن رضازاده میرفت تخصص زنان و زایمان بگیره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا عصار
۰۷:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
حالا خوبه برنز گرفته این مدال طلا میگرفت میگفت میخوام برم ناسا
Iran (Islamic Republic of)
یکی..
۰۶:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
اونایی ک میگید حالا یه برنز گرفته و.. خود شما برای کشورت چیکار کردی؟
درخواست کرده و هنوزم بهش پاسخ داده شده...چرا شما شدین کاسه ی داغ تر از آش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
وقتی تو بعضی از بیمارستانها به بعضی از پزشکها تا یک میلیارد ماهیانه کارانه‌میدن وضعیت همین میشه همه بچه پولدارها و سهمیه ای ها و نور چشمیها و قدرتمندان میخان برن پزشک و دندون پزشک بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
حالا چه میشه بره پزشکی.بعضی ها باسهمیه می روند پزشکی.
United States of America
علیرضا قربانزاده
۱۹:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
خواهر من از اول دبیرستان تا موقع کنکور روزی حداقل ۱۵ ساعت درس خوند کلی هزینه کلاس کنکور و معلم خصوصی داد تا تونست دندون پزشکی قبول بشه تا اول دبیرستان تمام نمره هاش ۲۰ بود و معدل دیپلم هم ۱۹/۸۹ . بعد شما تصور کن بری یه برنز مشترک المپیک بگیری کلی هم جایزه و پول و زمین و امکانات بعد بیای بگی میخام پزشکی بخونم؟ پزشکی خوندن دیکته نیست که نمره بدن قبول بشی قراره با جون مردم بازی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
خواهر شما سهمیه نداشت؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
حقشه
انشالله پزشکی قبول بشه
در آینده برای تمام بیماران یک روحیه عالی هست
حسودی نکنیم.تنگ نظر نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
حرف حسادت نبست اخه ادم عاقل دکترشدن تخصص وسوادودلسوزی میخاداین که ورزشکاربه دتکترشدن چه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
نه کسی حسودی میکنه و نه کسی تنگ نظری.
یهو وسط عمل جراحی عصبانی میشه با لگد میزنه شکم مریض رو پاره میکنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر علوی
۱۵:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
هر کسی را بهر کاری ساختن مراقب مدالت باش که به سختی بدست آوردی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
این خانوم یه مدال برنز گرفته فکر کرده چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
خبرش این است که تو و امثال تو و خیلی‌های دیگر در جهان نمی‌توانند بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
اگر یک رشته‌ای غیر از سه رشته پول‌ساز تجربی می‌خواست، جیک هیچ کس درنمی‌آمد.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
این یعنی باوجودی که استعداد و توانایی داری و علاقه ولی بازمیخوای براش زحمت نکشی و براحتی چیزی که میخوای بدست بیاری و این اصلا خوب نیست چون باعث میشه استعدادت و زمانت ازبین بره و پیشرفت نکنی و بخاطرراحت طلبی مسیر زندگی را اشتباه بری و ازجاهای ناجور سر در بیاری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
نه بابا. این قدر با سهمیه خوانده‌اند و زندگیشان را برای چند نسل پس از خودشان بسته‌اند که نگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
پزشکی در ایران دیگه فایده نداره نه استاد بدرد بخور هست نه درآمدی دنبال یک کار درست و حسابی باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
من الان فارغ التحصیل شدم هیچ جا راهم نمیدن . با هزار زحمت الان طوی یه داروخونه به عنوان حضور پزشک در داروخونه کار میکنم. پزشکی هم دیگه بدرد نمیخوره. اصغر قصاب روبرو داروخونه ده برابر من درآمد داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
هنوز ار درامد دانش‌آموختگان دیگر خبر نداری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
خوب تو هم قصاب می‌شدی. این بنده خدا شاید واقعا دنبال پولش نیست ودنبال علاقه‌اش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
درامدراتونگران نباش دکترای بی انصافی هستن که بازیرمیزی سکه تمام وکمتراز۵۰ تومن برایه عمل دارن پشتشونامی بندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
حسود دیگر نیاسود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
برنز گرفته و این همه ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
بله. برنز المپیک. می‌توانی، تو هم بگیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
چه ادعائی کرده ... هیجان زده بوده یک درخواستی کرده این همه هیاهو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
افاده ها طبق طبق ......
-
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
به نظر پزشکی خواندن رزمیکاران مشکلی نیست بلکه کتکهایی که بیماران بی ادب و همراهانشان باید بخورند مشکل اصلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
خوب این مشکل هم به سلامتی حل شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
اگر درست درمان کنید و درست رفتار کنید تا کمر جلویتان خم می‌شوند.
-
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
پزشکی در ایران یکی از پیش نیازهاش ورزشهای رزمی و دفاع شخصی در مقابل همراهان بیمار و تعرضات انها هست و حضور این دسته ورزشکاران مایه افتخار جامعه پزشکی خواهد بود .رشته طب ورزشی هم داریم که جای مناسبی برای این دسته ورزشکاران میباشد.با وجود بیش از نیمی از سهمیه داران در این کسوت حضور تعداد کمی رزمیکار جای کسی را تنگ نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
کی گفته یه نفر میتونه بدون تلاش ورود کنه توی پزشکی؟
-
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
تلاش مال بی سهمیه هاست که نهایت 25 درصد دانشگاه شامل میشه بقیه تلاش ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
همراهان بیمار بی‌دلیل تعرض نمی‌کنند. ببینید اشکال کارتان چیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
همین همراهان بیمار هزار جای دیگر می‌روند ولی تعرض نمی‌کنند. لابد یک چیزی هست که تعرض می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۸:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مبینا خانم ! به چسب به ورزش
پزشکیه ولدش . از طریق ورزشه که میتونی زودتر میلیاردر بشی.
از طریق ورزشه که میتونی نون بقیه اعضای خانواده رو هم در بیاری !!
اینو جدی گفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
نشانی غلط نده؛ آن فوتبال است. راه پول‌دار شدن در میان ورزش‌ها فوتبال و در میان رشته‌های دانشگاهی، سه رشته معروف تجربی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
ازکجا مطمئنی اگر توالمپیک نمیرفت حتما پزشکی قبول میشد
اگر واقعا استعدادشو داره بیاد بخونه کنکور بده تا قبول بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
نه نمی‌شد. اینسه رشته پول‌ساز تجربی چنان رانتی شده که اگر دنبال المپیک بروی شاید به رویایت برسی ولی قبولی در این رشته‌ها تقریبا سراب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خواهش میکنم موافقت نکنن مگه میشه باجون مردم بازی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
میشه یه 5 درصد تخفیف امتیاز کنکور داد ولی 95 درصد باید امتیاز بیاری و تلاش کنی که معلوم بشه شان و توان تحصیل پزشکی داری، و اگر قبول کردن به اینم باید راضی باشی. ولی اگر قبول شدی میتونن بیشتر حمایت مالی کنن. وگرنه رشته های دانشگاهی علوم ورزشی رو میتونه بدون هزینه طی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
با این حساب حسن یزدانی باید بره فوق تخصص بخونه که سه تا مدال المپیک گرفته?
آخه چه ربطی داره طرف میگه بدون‌کنکور بزارن برم پزشکی بخونم، عقل هم خوب چیزیه
ایشون مدال المپیک گرفتن بسیار عالی مبارکشون باشه و فکر میکنم حدود ۲ میلیارد هم پاداش خواهند گرفت که امیدواریم خدا برکت بدهد،امیدوارم مسئولین یادشون باشه که به خانم علیزاده جایزه نفر اول را دادند ایشون هم به وطن پشت کرد، بی عدالتی نتیجه اش میشود این، شاید اگر همان جایزه نفر سوم میدادند نتیجه این نمیشد، نباید با بی عدالتی رفتار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
علاقه هر کس یک چیز است. ورزشکاران دیگر شاید دلشان نخواهد حتی پا به دانشگاه بگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر آذری
۲۱:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این همه پزشک دو هزاری داریم که تو دانشگاههای بدون کنکور پردیس و غیر انتفاعی و دانشگاههای خارجی درس خوندن و مدرک گرفتن!
چرا این قهرمان المپیک خار چشمتون شده؟ فرض کنید اینم یکی از پزشکان دانشگاههای پردیس و غیرانتفاعی و خارجی هس!
مطمئن باشید اگه این دختر قهرمان بخاد مهاجرت کنه و در کشور دیگه بخاد پزشکی بخونه و هم در مسابقات جهانی و المپیک پیش رو شرکت کنه ، همه کشورای متمدن و توسعه یافته واسش فرش قرمز پهن میکنن!
نامرد و خائن نباشیم و قدر جوونای مستعد و قهرمانمون‌رو بدونیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
از حسودی دارند می‌ترکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
والا منم با حرفت موافقم واقعا پزشک های ایران هیچ گهی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بنظرم پزشکی رو میخونه خوبم میخونه مسئولین چشمشون ترسیده از نماینده بلغارستان تو المپیک و این هرچی بخواد اجابت میکنند...
Iran (Islamic Republic of)
mahyar
۲۱:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
منم یک پزشک هستم آرزو دارم برم المپیک لطفاً خواسته منو برآورده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
شما احتمالا راحت پزشکی قبول شدی و فکر می‌کنی المپیک هم همین جوری است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
سهمی در رشته های پزشکی و مهندس بجز سهمیه مناطق
یعنی پرورش نسلی بیسواد و نادان و کشوری عقب مانند

حال سهمیه هر نوع سهمیه باشد فرق نمی کند ،سهمیه ورزشکاران ،ایثارگران و یا پارتی داران

تنها سهمیه قابل قبول است سهمیه مناطق هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
سلام هیچ کاری در دنیا سخت تر از درس خواندن نیست.پس هیچ کس نمیتواند بدون درس خواندن و رقابت در کنکور چنین درخواستی کند.حتی اگه درتمرینات ورزشی باشید باز هم نسبت به درس خواندن ۱به۱۰۰است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
اتفاقا ساده‌ترین کار دنیا درس خواندن است. سخت‌ترین کار دنیا هم همان کار کردن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خیلی خوب المپیک تمام شد سال دیگه کنکور بده منت کسی نکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
چرا اینقدر بزرگش می کنید وقتی حشد الشعبی میتونه توی دانشگاه تهران درس بخونه این بنده خدا که هموطن خودمونه زیاد سخت نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
به نظر من جفتشون حق دارند درس بخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خوب این خانم هم میتونه سهمیه ۲۵ درصدی بهش تعلق بگیره ،کافی فقط در کنکور سر جلسه حاضر بشه بسه
Switzerland
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خاک بر سر شماها، کشورهایی که چندین برابر متخصص ها بهتری از ایران دارند مثل آلمان، سوئیس و... اصلا کنکور ندارند. شماها به جای حذف کنکور دارید دعوا می کنید که کسی بدون کنکور بره یا نه. اونهایی که نفر اول کنکور بودند چه گلی به سر ما زدند؟ همین ها که شما نخبه می گویید کسانی هستند که مملکت را به گند کشیدند. بهتره وقتشو برای ایران نذاره اپلای کنه یک کشور دیگه که این کنکور لعنتی نداره. دنیا خیلی بزرگه و در ایران خلاصه نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
خیلی سخت نگیردر کشورهای که میگی اینقدر هزینه بالا هست که پولداران خفن میتوانند وارد شوند البته رشته هم فرق میکند وداوطلب ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
بیست تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بهتره ریشه ای مشکل حل بشه
الان همه دوست دارن برن رشته پزشکی چرا
بالای ۹۰ درصد بخاطر درامدش میخوان برن
سوال بعد اینکه چند درصد اینایی میرن رشته پزشکی نخبه ان طرف میشینه یکی دو سال ... خونی میکنه قبول میشه داشگاه های ما هم مثل قیفه قبول شدی حتما پزشکی
باید ازادش کنند مثل همه دنیا هر که خواست بره بخونه بعد ببینم کسی میره بخونه... درشو بستن درامدش بردن بالا همه میخوان برن پول دار بشن
یا باید درامد دکترا را مدیریت کنن نه اینه بودجه کشور و بیت المال را از طریقه بیمه ها بریزن تو کیسه پزشکا و بشه ارزوی همه جوونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
درآمد انحصاری رشته‌های انحصاری.
Iran (Islamic Republic of)
الف میم
۱۹:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
مبینا دارد تقاص حیا وپاکیش را میدهد والا منتقدین خوب می دانند که او درخواستش تحصیل در رشته پزشکی بوده که کمترین حق وی است درخواست ایشان دریافت مدرک پزشکی بدون تحصیل ونمره نبوده که بعضی از افراد بیسواد مغالطه می کنند ومی گویند به رتبه های برتر کنکور هم مدال المپیک بدهید واز این قبیل مزخرفات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
نه عزیز موقعی الکی وزیادی به کسی توجه کنی اگرظرفیت نداشه باشد بوق میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مدال المپیک را باید بروند از کشور برگزارکننده بگیرند وگرنه اگر بود بهشان می‌دادند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خوب بره کنکور بده زیر 1000 شد با هزینه دولت بره دانشگاه در حد رتبه اش پاداششم دست نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این ورزشکاران حرفه ی چرا اینقدر پررو شدن؟؟

قبل فرستادن ب مسابقات با این ورزشکاران قرارداد رسمی بسته شه حتی در سطح بین المللی

برای همه مزایا و حقوق در صورت مدال اوری


اگه تخلفی بشه قابل پیگیری شه

همش میخوان کل ایران و بهش بدیم خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
تخلف کدام است؟! قانون است. جوش نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
باید سهمیه ویژه برای ورزشکاران قهرمان درکنکورسراسری درنظر گرفت ‌.این عامل موجب انگیزه درورزشکاران می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
فرزندان معزز شهدا و جانبازان که اگر ایثارگری عزیزانشان نبود الان ما نه در میدان مدال آوری بودیم نه در آرامش !در صدی که برای قبولی کنکور داشتند، خیلی راحت می گفتند حق ديگران را گرفتند! فرزندان جانبازان موجی چگونه می تونستند در محیط ناامن خونه شون درس بخونند!فرزند شهید بدون حامی چگونه می تونست درس بخونه !همه ی ملت دین به گردن این دلاوران بدون مدال داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
به حقشان رسیدند. این هم برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
الان با این چند میلیارد جایزه قهرمانی که گرفته میتونه بره بهترین کشورها پزشکی بخونه منت کسی هم نکشه
United States of America
علیرضا قربانزاده
۱۹:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
چند میلیارد که کلا ۴ ، ۵ میلیارد گرفته که تهش میشه صد هزار دلار که باید بیاد اینجا بره ظرف شوری انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خوب بره مگه طلا آورده؟ مگه تکواندوکار نداریم؟ از علیزاده تا کیانی تا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خب پزشکان امروزی که برای عمل و حتی ویزیت دلار و سکه میگیرند!!

جوانان ایرانی و مشتاق کرده ب پزشکی علاقمند بشن

والا خانم نعمت زاده واسه چی پزشکی میخواد بخونه؟!!!

اگه واقعا خیلی علاقمند بود فقط تمرکزش رو پزشک شدن بود!!!

ایشون هم ب فکر پول هس !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
چه اشکالی دارد. مثل بقیه!
Iran (Islamic Republic of)
خداشناس
۱۹:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این یعنی احجاف و بی عدالتی در حق همه دانش اموزان تا می توانید بی عدالتی کنید و حق خوری و مظلوم کشی . ایا ایشون نخبه علمی استدوست دارد برود مربی رشته خودش شود در نهایت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
از سهمیه ویژه خودش استفاده می‌کند که اگر هم استفاده نکند باز هم ظرفیت سهمیه‌اش به بچه شما تعلق نمی‌گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
جالبه کسی در مورد سهمیه هایی که به بعضی ها در رشته پزشکی داده میشه حرفی نمیزنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
به راحتی دیگران را قضاوت میکنیم.
خبرنگار ازشون پرسید به چه رشته ای علاقه داری
ایشون گفتند به رشته پزشکی علاقه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
چوب سادگی و بدذاتی کم‌بین‌ها را می‌خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
باپول مردم ورزش باپول‌ مردم رفتن به خارج بعدش انگار کوه الماس نور رو جایزه گرفتن انگار مدالشون علم وفناوری میشه برای کشور وقتی هم پاشون به کشور میرسه چپ راست جایزه از حق یه سری جوان دانشمند که برای پروژه هاشون باید صد جا مراجعه کنند اخه از جیب مبارک خودشون وخانواده هاشون هم ریالی مایه بزارند مصاحبه پشت مصاحبه وای حامی مالی نداریم وای مسولین دستمون ونمیگیرند بس دیگه ورزش شده نون دونی خودتون وخانواده تون بازم طلبکارید ما که رازی نیستیم از حق وسرمایه ملت به شما جایزه بدند چون مدال شما اندازه یه پشه کوره هم ارزشی نداره ارزش اون جوانی داری که سرمایه جوانیه خودش وقف علم ودانش مردم وکشورش میکنه سختی هاش هم با خانواده شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مگر نخبه‌های بنیاد علمی نخبگان از این جور حمایت‌ها دریافت نمی‌کنند؟! به ورزشکار المپیکی که می‌رسد همه مکدر می‌شوند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
کاش به بقیه سهمیه های پزشکی هم نظری میکردیم و متوجه میشدیم خیلی هاش نا عادلانه هست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ایران اصلاتوالمپیک نبودمثل روس هاهزینه سفره خانواروارزش پولش بهبودپیدامیکرد.هرچقدرروس هاتومسابقات نباشندکلی صرفه جویی مالی هنگام تحریم کرده اند.
شیرجه واسه مدال وبعدمدرک گرایی شیوه خوبی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
چرا مبینا با ورزشکار چینی مقایسه میکنید
اون پدرش رستوران دار است
مبینا با سایر ورزشکارها مقایسه کنید مثلا ورزشکار فیلیپین که خونه مبله- ماشین - خدمات پزشکی و خوراکی مادام العمر گرفت
یا ورزشکار قزاق که خونه و اسب گرفت
Iran (Islamic Republic of)
وحید آزادی
۱۸:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
دانشگاه پیام‌نور جا داره برو اونجا درس بخون ما را ول کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
ارزانی خودت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این همه با سهمیه پزشک میکنید یکی از یکی بی سواد تر مبینا هم روی همه اونها
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
من رشته تجربی بودم اینقدرمعلم صفردادرفتم،تعمیرموتورخودرو ورفته رفته حالم ازپزشکی بهم خورد.اصلاریاضی جاش تورشته تجربیه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
۷ سال دیگه بلنگو بیمارستان میگه
دووگتر مبینا به بخش زایمان ،دووگتر مبینا به بخش زایمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
تست بگیرن پرسش خوب باشه چرا که نه،خیلی ها از راههای دیگه مثل دانشگاه های غیر انتفاعی دکتر شدن ....
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۷:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
واقعا درک نمیکنم چرا بهش حسادت میکنید حقشه وارد پزشکی بشه شما هم که میتونید برید مدال بگیرید پزشکی بخوند چرا انقدر دارین پشت سرش حرف در میارید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
من هم دو ساله درس خوندم پزشکی قبول شدم نتونستم به ورزش برسم و المپیک برم تو هم مدال المپیک بده به من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
برو فرانسه مدالت را بگیر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این هنوز با اسنپ اینور اونور نرفته ببینه فارغ التحصیلان و تک رقمي های کنکور الان دنبال طرح های تشویقی اسنپن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
نرفته می‌داند. برای همین می‌خواهد پزشکی بخواند چون عقل دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
همین هایی که میگن چرا باید بره دانشگاه اگه یه دونه کشف حجاب میکرد با تمام توان ازش حمایت میکردن و میگفتن هموطن ماست و دختر ماست و خواهر ماست
ولی الان برای رسیدن به آرزوش دارن بهش حمله میکنن .. چون حسود و مریضن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
به معنی واقعی کلمه دقیق گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
چرا حسودیم و مریضیم؟؟ می گیم هر چیزی باید سر جای خودش باشه. اگر تلاش و کنکور هست باید برای همه باشه و اینکه سهمیه های الکی نباید باشه چون حق بقیه ضایع می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
والا بخدا کنکور مهم نیست اینکه گفته بدون کنکور تو پزشکی قبولش کنن حرف بدی نیست چون در طول دوره افراد کارآزمودهدمی شوند و ربطی به کنکور و محتوای اون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این هجمه ها به این خانوم بدلیل اینه که ایشون مدالشون رو به امام زمان تقدیم کردند و از پدرشون خواستند بره کربلا براش دعا کنند.و الا یک لگد به نظام زده بود تا عرش میبردنش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بنظرم رئیس جمهور یه سهمیه ای برای مدال آوران در نظر بگیره امتحان بده بعد قبولش کنن ولی سهمیه بسیار تاثیرگذار بهش بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
یه سهمیه ای بهش بدید بنده خدا تلاش کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
پول مدال بفروشد بره خارج درس پزشکی بخواند
از فردا تمام مدال آوران المپیک از ابتدا تا بعد از
همین درخواست را خواهند کرد !
ایشان اولین نفری نبوده که مدال در المپیک آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
از کجا می‌دانی؟ خیلی‌ها نمی‌خواهند حتی از کنار دیوار دانشگاه هم بگذرند و فرصت‌های ساختن زندگیشان را در دانشگاه بسوزانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این هایی که اینقدر اعتراض میکنند چرا وقتی که خیلی از دانشجوهای پزشکی با تقلب قبول شده بودند حرفی نمیزدند و حالا شدند دایه مهربانتر از مادر مشکلتون با اعتقادات این دختره وگرنه این اعتراضاتتون از روی بغض و کینه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
بیست. نه، صد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
یه مدال گرفته حالا می خواد دنیا براش تعظیم کنه. پزشکی رفتن مگه بازیچس. البته توی این مملکت ما همه چیز ممکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
می‌رود خارج می‌خواند. پزشکی این جا هم ارزانی آرزومندانش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
رفتن دانشگاه که اشکالی نداره اونجا اگه نمره هاش خوب بود مشروط نشد معدل اش بالا بود دکتر میشه چرا یک جوری جو میدین انگار هرکی رفت دانشگاه دکتره? یکی با پول باباش میره کلهس کنکور معلم خصوصی کلاس کتاب های انچنانی اشکال نداره؟ این بچه مدال گرفته بره اشکال داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
گفت پزشکی دوست دارم... بگن پزشکی نمیشه میتونی تربیت بدنی بری...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
چرا پزشکی نه؟ تربیت بدنی خودش بلد است، دانشگاه رفتن نمی‌خواهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
وقتی واسه دیپلم وقت نداشته درس بخونه،فردا واسه کلاس های عملی و تئوری وقت نداره و باباش هی باید از وزیر و وکیل نامه بگیره و قبولش کنه و بعد مردم را به گاه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
دیگران نمی‌برند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
کلا تو سه نفر که یکی ایرانی بوده دوم شده چقدر زیاده خواهند این زنها.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
قانون رو اگه ول بگذاریم تا ثریا کج میره.درخواست بی منطق و خارج از عرف و حتی عقل بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خیلی زود ارزش مدالشو با این حواشی کمرنگ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
اتفاقا برعکس. چون عقل خودش را نشان داد. تربیت بدنی هم خواندن دارد؟ خودش بلد است. چی بخواند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
توبه خدا هرچه میخواهد پول ماشین خانه زمین امتیازات ورزشی به او بدهید ولی مدرک پزشکی به او ندهید وبا جان مردم بازی نکنید شما اختیار جان مردم را ندارید ولی از بیت المال به او کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
جان مردم خیلی وقت است که در این جامعه پزشکی در خطر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اینهمه بی سواد با سهمیه های مختلف میتوننن پزشکی بخونن اونوقت یک قهرمان المپیک اجازه نداره .لااقل به نمره های دبیرستانش ارزش بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
به نظرم حقش، عمر ورزشی تا ۳۰ سال عمر شغلی تا ۷۰ سال دوست دارد پزشک باشد اگر این مدال برای ایران نمی‌آورد می‌تونست پزشک باشد،انشاالله به آرزویش برسد، یک نفر جای کسی تنگ نکرده، شیرینی مدالش تلخ نکنید، پیشنهاد می‌دهم کارزار تشکیل گردد درخواست کنیم امکان ادامه تحصیلش پزشکی فراهم گردد
Iran (Islamic Republic of)
احمدشکری!.
۱۴:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
یه برنزکه این همه دبدبه کبکبه و بحث نداره! شک برانگیزه! hیا قانونی در Hین موارد هست!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
باید تمام سهمیه ها برای رشته های پر تقاضا حذف بشن
# حذف سهمیه کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مانند کشورهای پیش‌رو در دانشگاه را باز بگذارید تا همه بروند پزشکی بخوانند. آن گاه ببینید آیا باز هم این اندازه برای این رشته سر و دست شکسته می‌شود یا نه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
یه مدال گرفتی دیگه . دستت درد نکنه ولی طلبی نداری از کسی که ازین درخواست ها میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مانند بقیه سهمیه‌ای‌ها که طلب ندارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اغلب دانشجویان پزشکی با پارتی وارد این رشته شدن. فقط یه تحقیق کوچیک برای اثبات این موضوع کافیه. بنابراین خواست قهرمان المپیک درخواست بزرگی نیست. انشا... مسئولین قبول کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
با اینکه مبینا دختر خوبیه ولی توقع بیش از اندازه ای داشته،من از اقواممون هست که پارسال پشت کنکور موند و امسال دوباره کنکور داد که پزشکی قبول باشه با کلی هزینه کمک درسی،و این دور از انصاف است بکی بی زحمت وارد این عرصه پزشکی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
هزینه مکمل ورزشی، مربی، باشگاه، لوازم ورزشی، درمان آسیب ورزشی، و .... مفتی که ورزشکار نمی‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
جایزه و پاداشی که بهشون داده میشود دو برابر سی سال حقوق کارمندان است دیگه نیاز به کار کردن ندارند
United States of America
منصور
۱۴:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
هدفت از پزشک شدن چیه ؟؟ که پولدار بشی ؟؟
راه بهتر و اسانتر جلوی پایت میزارم // خوب عزیزم دفعه بد کاندید بشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
چرا نشانی اشتباه به بچه مردم می‌دهی؟! درآمد پزشکی را با درآمد نامزد یکی می‌کنی؟!
United States of America
منصور
۱۴:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ببین عزیزم / ما زورمان فقط تا راننده امبولاس و بیمار بر میرسه
بیشتر از اون شرمنده ام
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
از قدیم گفتن / اگه به مرده زیاد احترام بزاری کفن را خراب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
حکایت شما از کشور آمریکا در این وانفسا این است: «لاف در غربت و ... در بازار مس‌گرها!»
Iran (Islamic Republic of)
علی بازی
۱۴:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خداوکیلی نصف پزشکان کشور با سهمیه پزشک شده اند حداقل این یک نفر خودش برای مملکت یه کاری کرده
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ببخشید مدرک فعلی ایشان چیه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مثل بقیه که پزشکی را شروع می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
پذیرش ایشون تو پزشکی بزرگترین توهین ب جامعه پزشکیه..‌
Canada
م
۰۷:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مدرک پزشکی که نخواسته. تحصیلات پزشکی تقاضا کرده، لیاقت این شانس را داره و جبران‌ تمام زحمات و وقتی که‌ برای تمرین گذاشته با اون همتی که داره میتونه پزشکی خوب بشه.
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
جناب...م....ایشون مگه رشته ش مرتبط با پزشکیه ک بخواد بدون کنکور بره ...کم ازدست سهمیه ها دردسر میکشم اینم بیاد روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
مبینا نعمت زاده فکر کرده در المپیاد علمی شیمی فیزیک زیست و ریاضی مدال گرفته که صندلی پزشکی دانشگاه تهران رو میخواد.

جالب اینه که دانشگاه هم بره، تو کلاسها شرکت نمیکنه، میگه تمرین برای المپیک داشتم بعد درخواست قبولی ترمها رو داره.
Switzerland
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بله اینهمه ما در المپیاد فیزیک و فلان مدال طلا آوردیم اینهمه نفر اول کنکور داشتیم و نخبگان فلان که عرضه ندارند یک ماشین و یا هواپیما بسازند. من ترجیح میدم حتی یک مدال نبریم ولی قدرت ساخت چیزهایی را داشته باشیم که برای کشور مهمه. تا کی مردم را با این مسخره بازی ها گول می زنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
باز یک مدال المپیک گرفته که در تاریخ جهانی ورزش کشور در جهان ثبت می‌شود. آن نخبگانی که یک خودرو یا وسیله معمولی درست در این کشور نساختند به چه افتخار می‌کنند؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
میخواهی بفرستید هاروارد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
هارواردت را هم دیدیم همش بچه های عقب افتاده پولداران آمریکایی وسایر کشورها میباشد که فقط باپول حرکت میکنند نه عقل ودانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
خودش می‌رود. شما زحمت نکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
به نظر میرسه روانشناس و مربی باید دخالت کنن وگرنه اگه درخواستی هم اگه داریم خصوصی مطرح والبته خصوصی هم جواب میگیریم نه اونو رسانه ای میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
دانشگاه رودهن جا داره، میری؟ یا اونم بهترین صندلی در بهترین دانشگاه رو می‌خوای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
پزشکی هست؟ بچه مردم را دنبال رشته‌های دیگر که به سان نخود سیاه هستند، نفرست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خیلی ها با پارتی بازی وارد این رشته شدند . تعدادی دانشجو از خارج کشور بدون کنکور وارد این رشته شدند ولی بیشتر مشروط شدند ویا درحد فوق لیسانس ماندند.
Switzerland
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بله خیلی ها هم نفر اول از دانشگاه فارغ التحصیل شدند و به علت بی سوادی و بی کفایتی و دادن نسخه غلط کلی از مردم را به کشتن دادند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین ایرانی
۱۳:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
سلام.به نظرم مدرس رشته ورزشی میشد برازنده تر بود.
حالا یه سوال برعکس
اگر یه دکتر خبره ای بخاد بدون تست توی مسابقات ورزشی المپیک شرکت کنه میتونه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
الف میم
۱۴:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
مبینای عزیز درخواست کرده در رشته پزشکی تحصیل کند نگفته بدون تحصیل و نمره یک مدرک پزشکی به من بدهید حالا تو میگی به نفر برتر کنکور پزشکی بدون مسابقه یه مدال بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
سوال برعکس شما نشان از ای کیو پایین شما داره خیلی ها با سهمیه وارد دانشگاه میشن خیلی ها هم با پول مهم گرفتن نمره از اساتید و پاس کردن مشروط نشدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
در پاسخ به الف میم : باشه یه پزشک بدون هیچ گونه آزمون مهارت و مسابقه در هیچ سطحی ۴ سال دعوت بشه اردوی تیم ملی در یک رشته ورزشی و به عنوان منتخب اعزام بشه المپیک بعدی. خدا را چه دیدی شاید مدال هم آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
البته اگر بخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
درست تر این بود که نفر سوم کنکور که از قضا به فوتبال هم علاقه مند است درخواست کند عضو تیم ملی فوتبال شود چون در ایام جوانی وقتی برای فوتبال نداشته و مشغول درس خواندن بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
نه، چون ورزش شوخی نیست. درس خواند آسان‌ترین کار روزگار است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
تو رو به نخبه ها بیشتر اهمیت بدید کشور با اونا ساخته میشه همین جایزه هارو به اونا بدید ببینید چطور کشور رو میسازن
ورزش فقط جو داره و مقطعی هست ...‌
ورزش و مدالش خوبه ولی متفعتی برای کشور نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ورزش هم خوبه ولی هر کسی باید جای خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
دادند. چیزی از نخبه‌ها درنیامد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ورزشکار تلاش کردباعث افتخاره ولی بهش پول زمین ماشین سکه بهش بدید نمیشه از از جان انسان مایه بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
تلاش کردا معروف شده می تونه باشگاه بزنه یا تو فضای مجازی فعالیت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
پسرمن چندین سال شاگرد اول کلاس ودو سال شبانه روز درس خونده تا پزشکی قبول بشه آخرشم معلوم نیست رتبه قبولی بیاره یا نه وتبعیض های اینطوری اجحاف به دیگران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
لطفا به پسرت بگو بره المپیک مدال بیاره! راحتتره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
در دانشگاه را در رشته پزشکی باز بگذارند که هر کس شیفته‌است برود و بخواند تا علاقه‌مندان واقعی و پول‌دوست‌ها تکلیفشان روشن شود و زجرهای بیهوده نکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ایشون هم به پزشکی علاقه داره و هم به ورزش. میتونست ورزش رو رها کنه و پزشکی بخونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
توی رشته های ورزشی هم مباحث پزشکی وجود داره که خیلی هم جالب و کاربردی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
آن وقت تو برای مملکت مدال می‌آوردی؟
۱۲
آخرین اخبار