رئیس اتحادیه پوشاک مشهدگفت:رکود، 400 واحد تولید کننده پوشاک درمشهدرا تعطیل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مهدی لسان طوسی  افزود: فشارهای بیش از حد دارایی، رکودبازاروافزایش اجاره واحدهای صنفی از دلایل تعطیلی این واحد های تولیدی است .

وی تعطیلی 400 واحد تولید کننده پوشاک را عاملی موثر بربیکاری توزیع کنندگان این صنف دانست و تصریح کرد :درهرواحد توزیعی دو تا سه نفر کار می کنند که با تعطیلی این تعداد واحد تولیدی، در کنار تولید کنندگان،توزیع کنندگان و فروشندگان نیز بیکارمی شوند .

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با اشاره به قانون حراج افزود :قانون حراج حداقل 15تا 50 درصد زیر قیمت خرید است، امااین تخفیف در کشورهای اروپایی به70 در صد هم می رسد که این به سبب تنظیم قیمت پایه است که با این مقدار حراج هم ضرر نکنند .

لسان طوسی اظهار داشت: با تغییرفصل، مد، رنگ وسایر موارد، فروشنده نمی تواند جنس خودرا نگه دارد، پس بهتراست برای بدست آوردن نقدینگی، اجناس خود را زیر قیمت خرید بفروشدهرچند که ممکن است متضررشود اما در نهایت سودخواهد کرد.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با اشاره به اینکه فرایند گرفتن مجوز برای حراج وفروش فوق العاده ساده است ،افزود: فروشنده واحد صنفی، قیمت خرید، فروش عرف، حراج ودرصد تخفیف را در فرم مورد نظراتحادیه پر کرده و اتحادیه این موارد را بررسی می کند .

لسان طوسی درادامه افزود: با بررسی و تایید بازرسان ،این واحد های صنفی مهر تایید ،تاریخ شروع وانقضا حراج یا فروش فوق العاده را ازیر نظر اتحادیه دریافت می کند.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد بابیان اینکه از ابتدای امسال 400حراج و فروش فوق العاده داشته ایم، گفت : این واحد های صنفی 3 تا یک ماه به صورت غیر متوالی در سال حراج وفروش فوق العاده دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.