نخستین خوابگاه دانشجویی دختران گلستان علی(ع) اهدایی مادر شهید با حضور جمعی از مسوولان استانی در بلوار میثاق مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع)، دراین مراسم ، گفت: این خوابگاه توسط مادرشهید«جوادشکفته» با تجهیزات کامل و بنایی ساخته شده در چهار طبقه 12 واحدی به مساحت 700 متر زمین و هزار و 200 متر زیربنا به موسسه گلستان علی(ع) اهدا شد.

حمیدرضا رضازاده، افزود: این خوابگاه مختص دانشجویان شهرستانهای اطراف شهرمشهد برای تحصیل در دانشگاه است اما باوجود اینکه ظرفیت این خوابگاه 100 نفر است اما در حال حاضر 14 دانشجو در این خوابگاه اسکان دارند.

درحاشیه این مراسم مدیرکل سازمان بهزیستی استان، گفت: با تقویت عزت نفس در جوانان آنها را در مسیر ساده زیستی، مستقل و مقاوم بودن در زندگی اجتماعی کمک و هدایت می‌کنیم.

پوریوسف با اشاره به اینکه باید درجامعه امروزی به ایده‌های علمی توجه بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم و مفید و حضور پررنگ جوانان در زمینه‌های علمی، ازدواج، تحصیل و اشتغال آنان ، مسوولان و نهادهای دولتی گام‌های محکم و استواری بردارند.

همچنین در ادامه این مراسم مدیرکل دفترامور زنان استانداری، با اشاره به اینکه زنان نیمی از جامعه کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: زنان حدود 1/49 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که حدود 50 درصد آنان در استان خراسان رضوی حضور دارند.

سلجوقی این اقدام مادر شهید را کاری زینبی خواند و افزود: اکثریت زنان جامعه ما علاوه بر وظایف اصلی‌شان در خانواده، به عنوان یک شهروند در جامعه امروزی گامهای موثری را مانند این مادر شهید برداشته‌اند که اکنون شاهد آن هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این دختران دانشجو باید سعی و تلاش خود را برای رسیدن به پله های ترقی بکنند تا از این طریق قدردان زحمات این مادرشهید باشند.

سلجوقی اظهارداشت: اصلی ترین وظیفه این دختران دانشجو علاوه بر زمینه تحصیل و فراگیری علم، تشکیل خانواده است که نباید به هیچ وجه در جامعه ما کمرنگ شود.

عضو شورای اسلامی شهر در حاشیه این مراسم، اقدام این مادرشهید را ارزشمند و خداپسندانه خواند و گفت: کار این مادر شهید باعث شده که در وجود جوانان ما باورهایشان را تقویت کرده و آنها به تدین، نیکی، حجاب و حیا تشویق پایبند شوند.

جلال فیاضی با دعوت از این مادرشهید برای حضور در جلسه علنی شورای شهر، گفت: باید از این مادر قدردانی و به جامعه امروزی معرفی‌ شود.

وی تصریح کرد: باوجود نام شهید در این خوابگاه، دختران دانشجوی ما موظف می‌شوند تا در جایگاههای علمی والاتری قدم بردارند.

در پایان این مراسم با تقدیر از سه دانشجوی نمونه ، از تندیس شهید شکفته رونمایی و لوحی از طرف دانشجویان موسسه گلستان علی(ع) به مادر این شهید اهدا شد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.