معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان ورودی کودکان بی سرپرست به مراکز بهزیستی کشور، در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین حقدادی افزود: همچنین 20 درصد کودکان بی سرپرست ورودی به مراکز نگهداری بهزیستی در این مراکز برای همیشه ماندگار می شوند.

وی اظهار داشت: این کودکان به علل مختلفی از جمله ناتوانی و معلولیت در مراکز بهزیستی ماندگار می شوند و در قالب فرزندخواندگی و امین موقت به متقاضیان سپرده نمی شوند.

حقدادی بدون ذکر آمار افزود: در نیمه نخست امسال 450 کودک به عنوان فرزندخوانده و نیز در قالب امین موقت به خانواده های متقاضی سپرده شده اند.

این مسئول تاکید کرد: سیاست بهزیستی نگهداری این کودکان نیست بلکه واگذاری کودکان بی سرپرست به خانواده های دارای شرایط است.

حقدادی افزود: فراهم شدن فضا و محیط خانوادگی و برقراری آرامش برای کودک به منظور رشد و پرورش همه جانبه او در محیط خانواده امکان پذیر است و به همین دلیل واگذاری کودکان، تحت شرایط مورد تایید از سوی بهزیستی انجام می شود.

وی گفت: دلیل واگذاری کودکان در قالب امین موقت نیز آن است تا کودکان بدسرپرست و یا بی سرپرست در فضای خانواده بستگان خود نگهداری شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون 93 مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در خراسان رضوی فعالیت دارد که 44 مرکز در مشهد و بقیه در سایر شهرستانهای استان است.

وی بیان کرد: هر کودک باید دست کم سه سال در مراکز بهزیستی نگهداری شود تا بی سرپرست بودن وی به طور کامل محرز شود.

//انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.