مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در راستای تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی ۱۵ امامزاده در استان اردبیل احداث، توسعه و بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پیگیری مسائل حقوقی موقوفات بسیار حساس بوده است و در رابطه با این موضوع در طول یک سال گذشته 8 هزار متر موقوفه از دست تصرف‌کنندگان و زمین‌خواران با حکم قضایی آزادسازی شده است.

وی گفت: در راستای تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی در حال حاضر 15 بقاع متبرکه امامزادگان استان اردبیل در حال توسعه احداث و بازسازی است که این اقدامات در مساحتی بیش از 14 هزار مترمربع انجام می‌شود و باید در کنار مسائل فرهنگی به بحث عمرانی نیز توجه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در شهرستان خلخال موقوفه‌ای داشتیم که فاقد درآمد بود که عملیات تجهیز و ساخت آن را آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این موقوفه دارای مغازه‌های متعدد تجاری و شرکت‌های خدماتی خواهد بود و درآمد حاصل از این نیز در راستای امور خیرخواهانه و خیراندیش هزینه می‌شود.

قیامی در ادامه تصریح کرد: حدود 10 هزار متر موقوفه در استان اردبیل برای سال 95 مورد بررسی قرار گرفته است تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در ساخت و توسعه آن‌ها بهره ببریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.