مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲برابر افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ سیروس اسدپورافزود:شبکه تعاونی‎‎های روستایی و کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان، کاهش نقش دلالان، کاستن فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان، واقعی شدن قیمت‌ها، افزایش انتفاع بهره‌برداران بخش کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید همه ساله اقدام به خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان می‌کند.

وی، افزود: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی در این مدت ۵۴ هزار و ۵۲۵ تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان در قالب تضمینی و توافقی خریداری کرده که مهم ترین این محصولات گندم، ذرت، کلزا و انواع صیفی جات و گوجه فرنگی است.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی هرمزگان در امسال  ۳۴ هزار و ۸۸۵ تن گندم را نیز به صورت تضمینی از کشاورزان منطقه خریداری کرد.

وی با اشاره به این که پارسال ۲۲ هزار و ۵۳۳ تن محصولات کشاورزی خریداری شده بود، افزود: با توجه به افزایش خرید محصولات کشاورزی این میزان نسبت به پارسال ۲و۳دهم درصد افزایش داشته است.

اسدپور افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی هم در غرفه‌های دائمی و موقت شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان عرضه شد.

مدیرتعاون روستایی استان گفت: از تاثیر مثبت تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی، ایجاد غرفه‌های دائم و موقت عرضه محصولات در جهت کاهش فاصله عرضه محصول از تولید به دست مصرف کننده، حذف واسطه‌ها و افراد سود‌جو است.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان با ۱۳۵شرکت تعاونی و اتحادیه و با بیش از ۱۴۰هزار نفر عضو از طریق ۵۰ غرفه دائم در سطح استان، در ۷ ماه امسال مقدار ۴۲۶ تن انواع محصولات کشاورزی را به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان عرضه کرده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.