استاندار چهارمحال و بختیاری از دانشجویان خواست؛ برای برگزاری یک انتخابات سالم، در فضای انتخابات شور و نشاط ایجاد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در آیین بزرگداشت «16 آذر، روز دانشجو» در دانشگاه شهرکرد، با تشریح نقش مهم و تاثیرگذار دانشجویان در تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی و برهه های حساس و تعیین کننده کشور گفت: این روحیه باید در بین دانشجویان تقویت شود.

وی، مطالبه گری را مهمترین ویژگی جنبش های دانشجویی دانست و افزود: دانشجویان همواره حقوق نظام و مردم را مطالبه کرده اند که این امر در پیشبرد برنامه های کشور مهم است.

سلیمانی اضافه کرد: دانشجویان باید بیش از پیش با ارائه نظرات، انتقادات سازنده و مطالبات خود، مسوولان استان و دولتمردان را در اجرای بهتر برنامه ها یاری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تشکل های دانشجویی قانونی بر اساس اساسنامه خود مجاز به انجام فعالیت هستند تصریح کرد: فعالیت سیاسی این تشکل ها در دانشگاه های استان، به شرط رعایت خطوط قرمز، آزاد است.

وی با تبیین نقش دانشگاه ها در تحرک فضای سیاسی در آستانه برگزاری انتخابات، گفت: هم اکنون فضای پویا و پرتحرک سیاسی برای انتخابات اسفندماه امسال در استان شکل نگرفته که انتظار می رود دانشجویان شور و نشاط لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم را ایجاد کنند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد نیز در این آیین با تبریک روز دانشجو، 16 آذر را نماد استكبارستيزي دانست و گفت: خون 3 دانشجوی شهيد 16 آذر سال 1332 در راه نه گفتن به استكبار و نظام سلطه، بر زمین ریخته شد.

حجت الاسلام علی اصغر حمزه، کسب علم را وظيفه نخست دانشجو برشمرد و افزود: بنابر فرمايش رهبر معظم انقلاب، دانشجو بايد اهل تحليل، بصيرت سياسی، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی باشد.

وي با تبیین نقش دانشجو در تحولات جامعه گفت: دانشجویان به عنوان موتور محرکه جامعه باید رسالت خود در عرصه های علمی و فناوری، آموزشی، سیاسی و اجتماعی برای پیشرفت کشور را به خوبی انجام دهند.

حمزه تأکید کرد: باید ارزش های اسلامی در فضای دانشگاه حاکم باشد تا دانشگاه به فضایی معنوی برای رشد و بالندگی همه جانبه دانشجویان تبدیل شود. 

رئیس دانشگاه شهرکرد نیز با تبریک روز دانشجو و تأکید بر اینکه دانشجويان نيازمند بهترين امكانات آموزشي و پژوهشي هستند، كيفي‌سازی آموزش و پژوهش در این دانشگاه را نيازمند تأمين و تکمیل زيرساخت های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانست و اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در این زمینه و نحوه خدمات رسانی به دانشجویان را تشریح کرد.

دکتر شایان شامحمدی، تكميل پروژه‌های عمرانی كتابخانه، دانشكده ادبيات و علوم انسانی، استخر شنا، مقاوم‌سازی دانشكده كشاورزی، ساخت سردرب و ازسرگيری ساخت دانشكده دامپزشكی را از جمله اقدامات سخت‌افزاری صورت گرفته در دانشگاه شهرکرد عنوان كرد.

وی افزود: در راستای تأمين زيرساخت‌های نرم‌افزاری نيز طرح‌هايی مانند پژوهانه اساتيد، افزايش اعتبار قابل‌پرداخت به پايان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی مسأله‌محور، گسترش پهنای باند اينترنت دانشگاه، ارتقاء و تجهيز آزمايشگاه‌های دانشگاه‌، راه‌اندازی شبكه شاعا و سيستم آموزشي sess انجام شده است.

دکتر شامحمدی، بهره‌گيری از ظرفيت خيرين در تأمين زيرساخت‌هاي دانشگاه را موفقيت بزرگ ديگری برای دانشگاه شهركرد برشمرد و گفت: در طول یک سال گذشته مقدمات لازم برای ساخت حدود 25 هزار مترمربع فضا به عنوان تعهدات خيرين در این دانشگاه فراهم شده است.

وی، از افزايش نرخ رشد بودجه و اعتبارات دانشگاه شهركرد نسبت به ساير دانشگاه‌های كشور هم خبر داد و گفت:‌ با وجود چالش‌های اقتصادی موجود در کشور، دانشگاه شهركرد توانسته به روند رشد و توسعه عمرانی و بهبود امور پژوهشي و دانشجويی ادامه دهد. 

در این برنامه همچنین نمایندگان تشکل ها و انجمن های دانشجویی، نظرات، دیدگاه ها، مطالبات و انتظارات صنفی را بیان و خواستار رسیدگی به مشکلات این قشر شدند.

افزایش امکانات علمی پژوهشی، بهبود امکانات رفاهی و آموزشی، رفع مشکلات خوابگاهی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و امکان فعالیت برای تشکل های سیاسی، توجه به مقوله عفاف و حجاب، و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت از مطالبات مطرح شده دانشجویان بود.

گفتنی است؛ آیین گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه شهرکرد، رؤسای دانشگاه ها و مسئولان استان در تالار شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار و در پايان از دانشجويان برگزيده آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه تجليل شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.