16 آذر روز استکبار ستیزی و آزادی خواهی ملت ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد با صدور بیانیه ای روز دانشجو را گرامی داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«انتظار من از شما جوان ها و اساتید این است که تولید علم کنید و به سراغ مرزهای دانش بروید، فکر کنید، کار کنید چرا که با کار و تلاش می‌شود از مرزهایی که امروز دانش دارد، عبور کرد.» مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

16 آذر روز استکبار ستیزی و آزادی خواهی ملت ایران می باشد که با خون شهیدان دانشجو، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا تقدس یافته است.

نام گذاری روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو که نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی، تجلی بصیرت، مظهر ایثار و استقلال و آزادی است برای همیشه یادآور حق طلبی مردمی می باشد که با تأسی به سالار شهیدان (ع) در راه مبارزه با استکبار و دنیاپرستان از نثار خون خویش دریغ ندارد.

دانشگاه شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر و تبریک این روز به دانشجویان و دانشگاهیان، یادآور می شود جامعه دانشگاهی چشم و چراغ و نبض تپندۀ کشور بوده و همچنان با بصیرت، جهاد علمی و با استفاده از تمام پتانسیل ها در سنگر علم و فرهنگ حضوری فعال دارد و در راه پیشرفت کشور عزیزمان خواهد کوشید.

16 آذر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی (آذر) شریعت‌رضوی 3 دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1332 و در پی اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار