اعدام شیخ نمر برای عربستان بسیار گران تمام می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عربستان که به عنوان رئیس پنل کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل معرفی شده باید به این سؤال پاسخ دهد که شیخ نمر جز بیان حقیقت چه خلافی مرتکب شده است؟

اعدام شیخ نمر برای عربستان بسیار گران تمام می‌شود
آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در اسلام از گذشته تاکنون علمای بزرگی وجود داشته‌اند که در برابر ظلم و استکبار ایستاده‌اند که جانفشانی و تحمل مرارت‌های زندان، تبعید و حتی شهادت برای آن‌ها یک افتخار بزرگ است و آیت‌الله شیخ نمر نمونه‌ای از آن‌هاست.

وی ادامه داد: عربستان که به عنوان رئیس پنل کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل معرفی شده باید به این سؤال پاسخ دهد که شیخ نمر به جز بیان حقیقت چه خلافی مرتکب شده و آیا چنین مجازاتی با این دلیل صحیح است؟ 

آیت‌الله فقیهی تصریح کرد: یکی از قوانین حقوق بشر آزادی بیان است که اگر کسی سخنی داشته باشد و آن را بیان کند برای او جرمی نیست و نباید به او آسیبی برسد.

وی گفت: حکومت عربستان باید بداند و آگاه باشد که اعدام شیخ نمر لکه ننگی برای تاریخ این کشور خواهد شد و برای آنها بسیار گران تمام می‌شود چرا که اگر خونی به ناحق ریخته شود اثراتش را به دنبال دارد، همانطور که حضرت امام حسین(ع) را به شهادت رساندند  و سپس جمعیت کثیری برای خونخواهی آن حضرت قیام کردند، در مورد این عالم بزرگوار نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: من از رئیس و علمای دانشگاه الازهر مصر و نیز از علمای تسنن و تشیع در شهر‌ها و کشورهای دیگر تقاضا دارم راجع‌به حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر سکوت نکنند و چنین حرکتی را محکوم نمایند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار