معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هرگونه تخلف در بوفه‌های مدارس در خصوص فروش مواد خوراکی غیرمجاز قابل پیگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سلمان محمدی در راستای اجرای دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در راستای تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان در کلیه مدارس، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح  ارتقای سلامت تغذیه‌ای دانش آموزان و تامین بخشی از انرژی مورد نیاز آنها در ساعاتی است که در مدرسه می‌گذرانند.
وی افزود: بوفه‌های کلیه مدارس تحت نظارت مستقیم آموزش پرورش قرار دارند، در کلیه مدارس لیست اقلام فروش مجاز و غیرمجاز به همراه شماره تلفن‌هایی درج شده که در صورت بروز هرگونه تخلف سریعا با متخلفین برخورد می‌شود.

محمدی در ادامه با بیان اینکه عرضه انواع پفک، چیپس، یخمک، نوشابه‌های گازدار در بوفه مدارس ممنوع است، گفت: هرگونه تخلف بوفه‌های مدارس در خصوص فروش مواد خوراکی غیرمجاز این مسئله قابل پیگیری است.

وی افزود: عرضه خوراکی‌های بسته بندی شده دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که علامت استاندارد داشته و نشانی کارخانه، تاریخ تولید و انقضای معتبر بر روی آن درج شده باشد و در فهرست اقلام غیرمجاز در بوفه مدارس نباشد، در بوفه مدارس مجاز است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، عرضه خشکبار، میوه‌های خشک و انواع مغزها شامل گردو، بادام زمینی، بادام هندی، پسته، کشمش، نخودچی را در بوفه‌های مدارس مجاز دانست و گفت: عرضه انواع کیک، کلوچه و بیسکویت سبوسدار و غنی شده نیز در بوفه مدارس مجاز است.

وی افزود: لقمه‌های سالم حاوی نان و پنیر و  گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و گوجه فرنگی و نان و کره و عسل در صورتی که شرایط بهداشتی تهیه در مدرسه را داشته باشند قابلیت عرضه در بوفه مدارس را دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
آیا پشمک جز خوراکی های غیر مجاز مدارس است؟