مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی از تصویب مطالعه طرح هادی 20 روستای استان با دربرگیری 473 خانوار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدی در جلسه كمیته تصویب طرح‌های هادی و تعیین محدوده روستایی بستان آباد و میانه، گفت: با تصویب مطالعات طرح هادی 20 روستا از توابع این شهرستان، 473 خانوار با جمعیتی نزدیک به یک هزار و 697 نفر از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می شوند.

وی با اشاره به تصویب بیست طرح هادی روستایی در شهرستان خداآفرین اظهار کرد: امیدواریم روزی فرا برسد كه با فعالیت بنیاد مسكن و سایر دستگاهای اجرایی خدمات رسان، روستایی به نام روستای محروم در استان نداشته باشیم و همه روستائیان سرزنده، شاداب و محور تولید باشند.

محمدی به مزایای طرح هادی روستایی مصوب اشاره و تصریح كرد: با تصویب این طرح ها از تعرض و تصرف در حاشیه روستاها كه نهایتا به منابع و اراضی ملی ختم می شود، جلوگیری و باعث حفظ منابع ملی با نوع كاربری آن می شود.

وی تصريح كرد: ساختار كالبدي روستاها كه بنا بر مقتضيات گوناگون اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي در طي زمان شكل گرفته است با اجراي طرح هادي روستايي، اين بافت و ساختار متحول شده و با احداث ساخت و سازهاي جديد در روستا يك دوگانگي در چشم انداز فضايي كالبد روستا شكل مي‌گيرد ولي در عين حال خانه‌هايي با مصالح با دوام واستحكام بيشتر (كاهش خطرات احتمالي طبيعي) و تعريض خيابان‌ها و معابر و ايجاد فضاي سبز و انجام فعاليت‌هاي زيست محيطي - بهداشتي در روستا باعث رونق نسبي و دادن طراوتي خاص به بافت روستا شده و خانواده روستايي در آن احساس امنيت و آرامش خاطر بيشتري مي‌كند.

مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان خاطر نشان كرد: تثبیت جایگاه اصلی روستا و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تفكیك اراضی نیازمند مشاركت بیشتر اهالی در تهیه و احرای طرح هادی روستایی است زیرا اجرای این طرح ها زمینه ساز رونق روستا نشینی و مهاجرت معكوس می شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.