معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین گفت:امسال 10 هزار دانش‌آموز برای بازدید از مناطق جنگی به این مناطق اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی انصاری افزود: هرساله اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی با همکاری سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: اردوهای دانش‌آموزی براساس برنامه‌ریزی و سهمیه‌بندی صورت می‌گیرد که در این راستا اعزام دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه استان قزوین از اواسط مهر ماه سال جاری آغاز شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در برخی موارد که دانش‌آموزان برای بازدید از مناطق جنگی به استان‌های مرزی کشور اعزام می‌شوند به دلیل همزمانی این بازدیدها با اربعین حسینی، اعزام‌ها متوقف و در زمان دیگری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از مسئولان استان قزوین درخواست داریم تا نسبت به حمایت‌های مالی اردوهای راهیان نور توجه کنند چرا که برای برگزاری این اردوها به هزینه و بودجه نیازمند است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌های امام خمینی (ره)، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان، فراهم‌سازی روحیه تعامل و تقویت حس توان دوستی از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای دانش‌آموزی است.

انصاری گفت: براساس آمارهای به دست آمده از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از سه هزار و 300 دانش‌آموز قزوینی به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره اعزام 7 هزار دانش‌آموز در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته با همکاری و مشارکت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوط بیش از 7 هزار دانش‌آموز را به اردوهای راهیان نور اعزام کرده‌ایم.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.