رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت :تا پایان سال 95 تمامی معلولان کشور به وسایل کمک تجهیزاتی و کمک بخشی مجهز می شوند.

تجهیز تمام معلولان کشور به وسایل کمک تجهیزاتی تا پایان سال 95به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری روز جهانی معلولین در جمع نخبگان معلول کشور امروز (سه شنبه) گفت: هم اکنون معلولان 7 استان کشور از وسایل کمک توانبخشی استفاده می‌کنند که تا پایان سال 94 قصد تجهیز 10 استان دیگر در زمینه ارتقاء تجهیزات کمک بخشی را داریم.

وی تاکید کرد: در تلاشیم تا پایان سال 95 تمامی معلولان کشور را به وسایل کمک تجهیزاتی و کمک بخشی مجهز کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی کشور در دولت یازدهم سه راهبرد اولویتی را در خصوص جامعه معلولان در نظر گرفته است، افزود: از علم، تخصص و پیشرفت علم پزشکی جهت کنترل، مدیریت و به حداقل رساندن معلولیت در جامعه استفاده می کنیم تا با ارتقاء پوشش غربالگری، شنوایی سنجی به 90 درصد و بینایی به 85 درصد رسیده است و اقداماتی را انجام داده آیم تا زاد و ولد کودکان معلول را به حداقل برسانیم.

محسنی بند پی در خصوص راهبرد دوم تصریح کرد :با افزایش امید در جامعه معلولان در کنار بهره گیری از علم و تخصص پزشکی قصد در پیشرفت در بین این عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه دسترسی به امکانات و تجهیزات کمک بخشی به عنوان سومین تکلیف بهزیستی مشخص شده است، تاکید کرد: اکنون که معلولان هفت استان کشور از وسایل توان بخشی بهره مند هستند، قصد در ارتقاء این آمار به 10 استان دیگر هستیم و تا پایان سال 95 تمامی معلولان کشور را مجهز به وسایل کمک بخشی خواهیم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
آقای محسنی بندپی مثل اینکه از درون شعبات خود در سطح تهران هیچ اطلاعی نداری، تا چه رسد به شهرستانها. شما ببینید یک نفر معلول یا خانواده معلول که به این شعبات مراجعه می کنند چگونه برخورد می کنند. اولاً به خوبی که با مراجعه کننده برخورد نمی کنند، مثل این است که برای گرفتن صدقه مراجعه شده، می گویند هیچ خبری نیست اگه خبری بشه خودمان با شما تماس می گیریم. من نمی دانم در مدت 16 سالی که من گرفتار این مجموعه شده ام یکبار هم به قول اونها خبری نشده که بخواهند با ما تماس بگیرند؟ وقتی مراجعه می کنید آیا توی این مجموعه ها یک مددکار وجود ندارد که وضعیت معلول را سئوال کند و در پرونده ای یا جایی یاداشت کند که از وضعیت این معلول مطلع بشوند؟ آیا یک نفر وجود دارد که حداقل یک راهنمایی بکند که این معلول در جامعه چکار باید بکند در مورد تحصیل، اشتغال و... کسی نیست که حتی یکبار وضعیت این معلول را بپرسد. خانواده این معلولین اکثراً دچار افسردگی هستند، چرا؟ چون به هرددری می زنند به در بسته می خورند و سرخورده و ناامید از یاری سازمانهای متولی می شوند. به همین خاطر حوصله مراجعات مکرر و شنیدن پاسخ های منفی را ندارند. به همین دلیل کسی هم که نیست بعنوان مددکار پیگیر امور این افراد باشد در نتیجه حق و حقوق عموم آنها ضایع می شود فقط یک سازمان عریض و طویل به نام بهزیستی راه انداخته اند فقط یک سری افراد در آنجا مشغول به کار شده اند فقط اینکه خود درا»د و یا حقوقی دریافت نمایند. نه برای انجام وظیفه و رسیدگی به امور افراد. یعنی کارشان را باری به هر جهت انجام می دهند بدون برنامه. یعنی آنجا نشسته اند اگر از رده بالاتر چیزی واگذار شد به کسانی که مراجعه می کنند می دهند و اگر کسی هم مراجعه نکند از دریافت خدمات الی ابد محروم می ماند .ولی اگر برنامه داشتند خدمات را با برنامه بین افراد و متناسب با نیازمندی فرد به وی خدمات می دانند. هرکس مدعی است که اینگونه نیست بیاید تا مستند به وی نشان بدهم که عین واقعیت را نوشته ام.
آخرین اخبار