معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت های گردشگری روستایی در این استان تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ الماس قبادی افزود: این طرح با هدف بهره وری از طبیعت بکر و خدادادی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد در توسعه صنعت گردشگری اجرا می شود.
وی اظهار کرد: به هریک از متقاضیان احداث اقامتگاه مسافرتی در روستاهای این استان تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح با مشارکت صندوق مهر و کارآفرینی اجرا می شود و هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهسلات وجود ندارد.

قبادی بیان کرد: برپایی دوره های آموزشی کوتاه مدت آشنایی ساکنان مناطق روستایی مستعد با گردشگری و مزایای آن از دیگر اولویت های توسعه بوم گردی در این استان است.

وی با بیان این که این کهگیلویه و بویراحمد 28 خانه مسافر و 700 تخت هتل و مسافرخانه دارد، اظهار کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری گام اول توسعه گردشگری در این استان است.

قبادی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن دو هزار و 600 اثر تاریخی و 300 جاذبه طبیعی از مناطق مستعد برای جذب گردشگر از تمام نقاط کشور در ایام مختلف سال است.

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ظرفیت های گردشگری در چهار فصل مقصد ملیون ها نفر گردشگر در طول سال است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.