رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت:اصناف شایسته و شاخص استان، بیشتر و بهتر مورد توجه قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان محمدرضا پاکنژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به حقوق مصرف کنندگان در زمینه اصناف اظهار کرد: با همکاری کانون کارآفرینی استان، برنامه تلویزیونی 'روزی از نو ' تهیه و تدوین شده است.

وی گفت: هدف این برنامه این است که اصناف شاخص و شایسته استان انتخاب و از طریق سیمای مرکز اصفهان به مردم معرفی شوند.
پاکنژاد با بیان اینکه از هر صنفی افراد خاص به این برنامه دعوت می شوند، افزود: هر هفته یکی از صنوفی که مردم بطور روزمره با آنها ارتباط دارند، از طرف اتاق اصناف انتخاب می شوند.


وی گفت: در برنامه تلویزیونی موسوم به 'روزی از نو' به سه محور نوآوری و خلاقیت، اصول حرفه ای کسب و کار و مشتری مداری پرداخته خواهد شد.

وی گفت: در این برنامه خلاقیت و نوآوری اصناف به تصویر کشیده خواهد شد و مردم با رای خود می توانند صنوف مختلف را انتخاب کنند و به آنها امتیاز بدهند. 

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه این برنامه تلویزیونی چهارشنبه شب ها از شبکه اصفهان پخش خواهد شد، گفت:در مراحل نهایی برنامه به سه برگزیده نهایی که بیشترین رای مردمی را کسب کنند، تندیس و تقدیر نامه اهدا خواهد شد.


وی افزود: از طریق این برنامه قصد داریم سختی کار کسبه در زمینه امرار معاش حلال به تصویر کشیده و با قضاوت مردم، تلاشی در جهت ارتقای صنوف ایجاد شود. 


برنامه تلویزیونی روزی از نو با همکاری اتاق اصناف اصفهان، کانون کارآفرینی و صدا و سیمای مرکز استان در آینده نزدیک در 25 قسمت 25 دقیقه ای از شبکه اصفهان پخش خواهد شد.

اهمیت وجود صندوق های مکانیزه در کار اصناف

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از صندوق های مکانیزه توسط اصناف گفت:وجود این صندوق ها می تواند نقش موثری در شفاف سازی معاملات اقتصادی و رعایت حقوق دولت داشته باشد.
پاکنژاد خاطرنشان کرد: کسبه هنوز به این باور نرسیده اند که وجود صندوق مکانیزه، سهولت و روانی معاملات در واحدهای صنفی را به همراه دارد. 


وی افزود: از طریق ارائه آموزش روزمره به افراد تازه وارد به عرصه اقتصادی، این موضوع را مطرح می کنیم


رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنفی در اصفهان از درآمد کافی برخوردار نیستند، تصریح کرد: با توجه به عدم شفاف سازی، این مساله برای سازمان امور مالیاتی هم پذیرفتنی نیست


پاکنژاد گفت: در صورت داشتن صندوق مکانیزه بسیاری از واحدهای صنفی می توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند یا مالیاتی ناچیزی بپردازند. 


وی تاکید کرد: واحدهای صنفی باید محل کسب خود را به صندوق های مکانیزه مجهز کنند. 


رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه در سال های اخیر به صنعت گردشگری توجه خوبی شده است، گفت: توجه به این صنعت می تواند بسیاری از مشکلات امروز اصناف را ساماندهی و حل کند.


پاکنژاد گفت: درآمد و ارتقای بار مالی اصناف به این موضوع بستگی دارد که تا چه حد مسوولان، اصناف و مردم به صنعت گردشگری اعتقاد داشته باشند


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.