سنندج؛

کردستان جایگاه ویژه ای در زمینه ثبت اختراعات کشور دارد

رییس اداره ثبت اختراعات کشور گفت: نقش کردستان در زمینه ثبت اختراعات کشور قابل توجه است ومخترعین این استان می توانند با تکیه بر توانمندی های خویش علاوه بر داخل کشور در دیگر کشورهای جهان فعالیت کنند.


به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،
مهرداد الیاسی در دومین کارگاه استانی آشنایی با فرایند ثبت اختراعات و حقوق مالکیت فردی در سنندج با اعلام این مطلب افزود: ایران جزو 20 کشور برتر دنیا در امر ثبت اختراعات است و سال گذشته حدود 14هزار اظهارنامه ثبت اختراع در کشور انجام شده است.

الیاسی افزود: روند رو به رشد ثبت اظهارنامه های اختراعات در کشور همچنان ادامه دارد و خوشبختانه در استان های مختلف کشور همچون کردستان نیز شاهد تبلور این تلاش ها هستیم.

در سال های اخیر اقدامات گسترده ای برای تقویت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه ثبت اختراع در کشور انجام شده است.

وی افزود: همه پرونده های اختراعات قدیمی و پرونده ها و اظهارنامه های جدید همگی در بانک جامع اطلاعاتی اختراعات کشور تجمیع شده اند و هم اکنون به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند.

رییس اداره ثبت اختراعات کشور اظهار داشت: برگزاری دو دوره کارگاه آشنایی با روند ثبت اختراعات و مالکیت فکری در استان کردستان ثمرات مثبتی برای این استان داشته است و راه اندازی شرکت های دانش بنیان جدید و تقویت شرکت های موجود از جمله این ثمرات است.

وی بر تداوم کارگاه های آموزشی در این خصوص در استان های مختلف کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم این نگاه ویژه کردستان به مبحث اختراعات و حمایت از نخبگان و مبتکرین در همه جای کشور مورد توجه قرار گیرد و ما نیز با تمام توان برای تقویت استان های درخواست کننده تلاش می کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.