نماینده ولی فقیه در کردستان بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی تکید کرد و گفت:باید قرآن و عترت پیامبر به جهانیان معرفی شود.


به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،
حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری هفته قرآن و عترت در سنندج گفت: قرآن کتاب خدا و عترت دو گوهر ارزشمند و گرانبهایی است که از پیامبر بزرگوار اسلام در میان مسلمانان به یادگار مانده است و این مهم در منابع اهل تسنن و تشییع به وضوح بیان شده است.
وی قرآن و عترت را بزرگترین سرمایه برای بشر دانست و گفت: انسان ها با تمسک به آیات قرآن و تمسک به عترت و اهل بیت پیامبر می توانند ارتباط خود را با خدا بیشتر کنند.
وی با اشاره به برخی ویژگی های قرآن گفت: قرآن از حیث محتوا، عددی، ادبی، موسیقی و ابعاد یک معجزه الهی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین یکی از نشانه های قران کریم را امی بودن پیامبر دانست و افزود: از آن حیث که از سوی فردی درس نخوانده نقل شده است، هیچ شکی وجود ندارد که یک کتاب الهی است و از سوی خداوند متعال بر حضرت محمد (ص) نازل شده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کتاب خدا وسیله هدایت و سعادت انسانهاست و احترام و عمل به قرآن سبب احترام و عزت انسان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی تاکید کرد: مسلمانان با الهام از آیات قرآنی می توانند سبک زندگی قرآنی را ترسیم کنند و هفته قرآن و عترت فرصت مناسبی برای انس و آشنایی بیشتر مردم با قران و عترت است.
انتهای پیام/صوفی
برچسب ها: ترویج ، قران ، عترت ، فرهنگ ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.