شیراز؛

پایان جشنواره آیین آیینه‌ها در جهرم

جشنواره آیین آیینه‌ها در جهرم با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شب‌شعر عاشورای شیراز که به همت مرحوم فرهنگ سی‌ سال پیش پایه‌گذاری شده به تائید بسیاری از شاعران آئینی ازجمله پروانه نجاتی، بانوی شعر شهدا، جریان‌ ساز تر ین جریان ادبی آئینی کشور است که هر‌ساله نزدیک به اربعین حسینی شاعران را از سراسر ایران ‌گرد هم می‌آورد تا به ‌رسم ادب ابیاتی در خصوص امام عاطفه‌ها بخوانند.

علی زارع مسئول کانون بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اینکه کاربرد شعر در کنار آثار هنری دیگر سبب بی‌نظیر شدن آن اثر می‌شود، گفت: شاعری که متعهد و مسئولیت‌پذیر است باید تلاش کند نیاز و جامعه را شناخته و با استفاده از فرصت زمان و عمل به‌موقع هنر خود را نمایان کند.

وی نشاط، همدلی، ترویج سبک زندگی اسلامی، احقاق حقوق مظلوم و صدور انقلاب را از جمله موضوعاتی دانست که کشور و جهان به آن نیاز دارد و شاعران باید در آثار خود از این موضوعات استفاده کنند.

محمدابراهیم سلطانی از فیروزآباد، دانیال بهادرانی از جهرم و سجاد حیدری از قیر و کارزین مقامهای اول تا سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در این جشنواره بیش از 160 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال که از بین این شرکت‌کنندگان 6 شاعر آیینی به مرحله نهایی راه یافتند که برای نخستین بار جهرم به‌عنوان میزبان این دوره از شعر آیینی انتخاب شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.