ساری؛

برگزاری همایش ملی یاوران وقف با حضور رییس قوه قضاییه در آمل

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از برگزاری همایش ملی یاوران وقف با حضور رییس قوه قضاییه در آمل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ حجت‌الاسلام علیخانی در نشستی خبری اصحاب رسانه این شهرستان گفت: هر سال این شهرستان همزمان با فرا رسیدن هفته وقف از 18 تا 24 آذرماه, برنامه‌های متنوعی دارد که با هماهنگی هیئت‌های امنا امامزادگان و بقاع متبرکه به اجرای این برنامه‌ها پرداخته می‌ شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به برگزاری دو همایش یاوران وقف در هفته وقف این شهرستان بیان کرد: با توجه به اهمیت وقف و موقوفات بین مردم همایش یاوران وقف پنج‌شنبه هفته آینده با حضور رییس قوه قضائیه, نماینده ولی فقیه در مازندران و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در تکیه هدایت آملی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیخانی افزود: در هفته وقف بانوان وقف و خادمان خدوم امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان در یک سال فعالیت و خدمتگذاری به بقاع و امامزاده‌ها نیز تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در آمل 487 موقوفه شناسایی و در سامانه اوقاف استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در این شهرستان 34 هزار و 800 رقبه، 105 امامزاده و بقاع متبرکه داریم که ثبت شدند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تأکید بر اینکه در دو سال اخیر حدود 5 هزار و 524 مکان موقوفه تجدید اجاره، سند اجاره جدید و به‌روزرسانی شده است، گفت: با کمک سیستم جی آی اس به منظور مکان‌یابی بقاع متبرکه و رقبه‌ها حدود چهار هزار و 335 رقبه در سامانه اوقاف شهرستان در جایگاه مکان‌یابی قرار گرفته است.

وی با اشاره به انجام عملیات‌های عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان آن را شامل تأمین، نگهداری، مرمت، توسعه و بازسازی بیان کرد و تصریح کرد: در این زمینه برای 36 بقعه با 18 هزار و 98 مترمربع، 10 موقوفه با 7 هزار و 331 مترمربع فعالیت عمرانی انجام شد.

حجت‌الاسلام علیخانی افزود: برای 64 موقوفه نیز به متراژ 2 میلیون و 573 هزار و 882 مترمربع از طریق فعالیت حقوقی و ثبتی سند مالکیت صادر شد.

وی با اعلام اینکه در دو سال اخیر برای 39 بقعه مترکه با 110 هزار و 297 مترمربع و 841 رقبه سند مالکیت دریافت شده است، تصریح کرد: 247 موقوفه تقاضای سند دادیم و 45 فقره سند موقوفه را نیز به دفترچه تک برگی درآوردیم.

رییس اوقاف و امور خیریه آمل از مشخص شدن تعیین و تکلیف 183 مورد پرونده دعاوی اوقاف با دیگر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با دستگاه قضایی خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد 18 مورد آن اجرای حکم و به موقوفه برگردانده شد.

وی با بیان اینکه در این دو سال 17 وقف در امر فرهنگی و اجتماعی با 41 هزار و 151 مترمربع با 20 برنامه در دستور کار قرار گرفته است که به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف بوده است، یادآور شد: طی این سال‌ها حدود 418 اجراها و برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیخانی افزود: در اجرای طرح مودت از سال‌های 92 تا 94 بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان مشارکت مردمی صورت گرفته است که این اعتبارات صرفه بقاع متبرکه این شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دو سال بالغ در اجرای نیت واقفین بر 41 میلیارد ریال صرف هزینه‌های مساجد، ائمه جماعات، مدارس و علوم دینی، کمک به فقرا و ایتام در ماه‌های محرم و رمضان شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ساری ، همایش ، ملی ، قضاییه ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.