بعد از بزرگترین اجتماع مسلمانان در اربعین حسینی عراق، حالا نگاه‌ همه مسلمانان به روزهای پایانی دهه آخر ماه صفر دوخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به منظور خدمت‌رسانی حداکثری به زائران امام هشتم (ع) سامانه "جهاد خدمت" برای ساماندهی ظرفیت‌های مردمی راه‌اندازی شد که تا ديروز تعداد 5 هزار شهروند مشهدی در آن ثبت‌نام کردند تا خودرو و منزل خود را به صورت رایگان در اختیار زائران پیاده قرار دهند.

محسن انتظاری هروی افزود: مهم‌ترین موضوع در این ایام در پایتخت معنوی ایران پذیرایی ویژه و مناسب از زائران پیاده امام هشتم(ع) که از سراسر جهان با پای پیاده خود را به حرم مطهر رضوی می‌رسانند و در این هوای سرد خود را برای عرض ارادت به ساحت این حضرت مهیا می‌سازند.

وی اظهار كرذ: به منظور پذیرایی از زائران پیاده حضرت رضا(ع) ستادی در استان شکل گرفت که در راس آن استانداری خراسان رضوی و زیر مجموعه‌های آن دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری که در این راستا معاونت‌های خدمات شهری، حمل و نقل و فرهنگی شهرداری مشهد برای خدمت رسانی گسترده به حالت آماده‌باش در آمدند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان كرد: در ورودی‌های شهر مشهد، تعداد 25 ایستگاه استقبال از زائر برپا شده که 6 ایستگاه با همکاری شهرداری مشهد راه‌اندازی شده است، تا امروز تعداد 20هزار نفر در این ایستگاه‌ها مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و خدماتی چون پزشکی، پاشویه، کفاشی، مشاوره، ماساژ، تغذیه، برنامه‌های فرهنگی ارائه می‌شود.

انتظاری هروی افزود: با توجه به سرمای این روزهای شهر مشهد، 15 مکان اسکان اضطراری شبانه در کمپ‌ها، سوله‌های بحران، سوله‌های ورزشی و حسینیه‌ها تعبیه شده که آماده پذیرش زائران هستند.

وی گفت: همچنین تلفن 06308 که به زبان فارسی و عربی پاسخگوی سوالات زائران است می‌تواند راهگشای موارد غیرقابل پیش‌بینی از دیگر استان‌ها باشد که به صورت 24 ساعته فعال است.

وی در پایان یادآور شد: به زائران علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) ناوگان قطارشهری مشهد از ساعت 6 صبح تا 23 به صورت رایگان سرویس‌دهی خواهد کرد تا شاهد یکی دیگر از مانورهای عزت اسلامی پس از روز اربعین در شهر مشهد باشیم.

/انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.