دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، از صدور 30 حکم قطعی در زمینه تغییرات کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی این شهرستان طی 6 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سعید احمدزاده اظهار کرد: با توجه به نظریات اداره حقوقی قوه قضاییه در راستای تفسیر از درجه‌بندی جرایم، تغییرات کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی جزء جرایم درجه هفت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به نسبی بودن جزای نقدی در زمینه تغییرات کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و نیز درجه هفت بودن این جرم، صدور حکم در این زمینه در صلاحیت مستقیم دادگاه‌های کیفری دادگستری دانسته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: صدور حکم در زمینه تغییرات کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی گرچه در صلاحیت مستقیم دادگاه‌های کیفری دادگستری قرار گرفته ولی دادستان همچنان حق اعتراض و نظارت لازم بر احکام صادره این جرم را دارد.

احمدزاده تصریح کرد: در صورتی که دادستان تشخیص دهد حکم صادره از سوی دادگاه‌های کیفری دادگستری صحیح نبوده، به عنوان مدعی‌العموم و حفظ حقوق بیت‌المال، در مرحله‌ای حکم صادره دادگاه‌های کیفری در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بررسی و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

این مسوول اضافه کرد: نظریه اداره حقوقی قوه قضاییه مبنی بر صدور حکم در تغییرات کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در استان قزوین و به تبع آن در شهرستان آبیک، در حال انجام است و دادستانی بر احکام صادره و آرای دادگاه‌های کیفری نظارت دقیق و کامل دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: احکام صادره تغییرات کاربری غیرمجاز زراعی و باغی شامل قلع و قمع، عوارض و جریمه، برائت، در مرحله اعتراض تجدیدنظر دادگاه و ترکیبی یعنی تخریب و جریمه و عوارض می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.