دانشجویان آمریکایی در اعتراض به خشونت پلیس در اقدامی نمادین برای محکومیت نژادپرستی در این کشور، روی زمین دراز کشیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، مردم شیکاگو روز گذشته در حالی بار دیگر تظاهرات کردند که رام امانوئل -- شهردار این شهر -- به اقدام پلیس شیکاگو در تیراندازی و کشتن یک نوجوان سیاهپوست در سال 2014 عذرخواهی کرده بود.

روز گذشته دانشجویان رشته های پرستاری و پزشکی شیکاگو نیز به این تظاهرات ملحق شدند. آنها برای نشان دادن اعتراض خود به صورت نمادین روی زمین دراز کشیدند. این حرکت شانزده دقیقه به طول انجامید و دانشجویان معترض می گفتند: "شهردار شیکاگو باید استعفا کند. عدد شانزده هم نمادین بود زیرا یادآور شانزده گلوله ای بود که پلیس خشن آمریکایی سال گذشته به سمت جوان سیاهپوست در این شهر شلیک کرد و او را از پای دراورد.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: "از نظر اعضای مرکز کنترل بیماری ها در شیکاگو، این مشکل برای سیاهپوستان آمریکا بسیار فراگیر است. باید سیاستها تغییر کند. باید عدالت واقعا اجرایی شود. باید سیاستمداران در این زمینه کاری انجام بدهند. 

یک دانشجوی پزشکی نیز در این تظاهرات گفت: "این وضع اصلا قابل قبول نیست که امنیت برای برخی از گروههای جامعه بیش از دیگران باشد. معترضان در شیکاگو می گویند شهردار این شهر، حقیقت ماجرای تیراندازی سال گذشته را لاپوشانی کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار