نیویورک تایمز نوشت: مساله سلاح برای بسیاری از آمریکایی‌ها همچون مساله‌ای مذهبی و به مثابه یک بخش اضافه شده به جسم آن‌ها است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم ال بیکردک در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در سال 1996 در شهر دان بلین (Dunblane) در اسکاتلند در حمله یک فرد مسلح به یک دبستان، شانزده دانش آموز و یک معلم کشته شدند. امروز بنای یادبودی برای قربانیان این تیراندازی ساخته شده است. عامل تیراندازی بعد از این اقدام خودکشی کرد. این اقدام خشم مردم و افکار عمومی اسکاتلند را برانگیخت و در نهایت سال بعد از آن حاکم انگلیسی اسکاتلند ناچار شد محدودیت ها در بخش مالکیت سلاح های خودکار را در این کشور تشدید کند. در حال حاضر هم نگهداری و حمل سلاح در بسیاری از مناطق اسکاتلند به هیچ وجه قابل قبول نیست و پلیس به شدت با آن مقابله می‌کند.

 اما بعد از کشتارهای جمعی اخیر در آمریکا از جمله حمله برنامه ریزی شده هفته گذشته در کلینیکی در کلرادو و تیراندازی در یک ساختمان دولتی در منطقه سان برناردینو در کالیفرنیا، تنها بخشی از مردم آمریکا بر لزوم تشدید محدودیت های خرید و نگهداری سلاح در این کشور تاکید کردند. اما این درخواست مردم آمریکا همچنان بی پاسخ مانده است در حالی که درخواست مردم اسکاتلند در این خصوص به سرعت محقق و با استقبال هم مواجه شد. 
سایمون فوی که فرماندهی جوخه مرگ در پلیس لندن را برای اسکاتلندیارد در هنگام حادثه تیراندازی در دان بلین بر عهده داشته و این حادثه و حوادث خشونت بار مشابه را بررسی کرده است به خبرنگار نیویورک تایمز گفت: ایجاد محدودیت های بیشتر در قوانین مرتبط با خرید و نگهداری تسلیحات اقدام خوبی است.

تشدید محدودیت قوانین خرید و نگهداری سلاح در انگلیس به مسئولان این کشور کمک کرد که کنترل بر مجوزهای خرید و نگهداری سلاح را افزایش دهند و این مساله به افزایش امنیت عمومی و عاملی برای تسکین آلام مردم تبدیل شد.

«ساموئل واکر» استاد رشته جنایت شناسی در دانشگاه نبراسکا گفت: تیراندازی در مدرسه‌ای در منطقه سندی هوک در نیوتاون آمریکا در چهاردهم دسامبر سال 2012 باید مردم و سیاستمداران این کشور را متقاعد می کرد که تشدید محدودیت ها در بخش قوانین خرید و نگهداری سلاح در آمریکا الزامی است ولی مردم آمریکا با قاطعیت این خواسته را پیگیری نکردند. 

وی گفت تعداد زیادی از مردم آمریکا معتقدند باید به جای تشدید قوانین خرید و نگهداری سلاح، نیروهای پلیس این کشور را که مسئول محافظت از مدارس هستند بیشتر مجهز کرد و سلاح های بیشتری در اختیار آنها قرار داد. 

وی افزود این دیدگاه نشان می دهد که در فرهنگ آمریکا سلاح طرفداران زیادی دارد. 

وی گفت مساله سلاح برای بسیاری از آمریکایی ها همچون مساله ای مذهبی است و به مثابه یک بخش اضافه شده به جسم آمریکایی ها است که هر تغییری در این بخش بسیار دشوار است.
این استاد دانشگاه نبراسکا همچنین گفت آمار خشونت های بین افراد در آمریکا بسیار بالاتر از هر جای دیگر در غرب است و همین مساله باعث شده است سلاح به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه آمریکایی دربیاید.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار