برخی مشترکان از حذف قبض کاغذی رضایت دارند و برای برخی ها حذف قبض های تلفن بدون اطلاع قبلی دردسرساز شده است.

حذف قبض های کاغذی تلفن ودردسرهای آنبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برقراری ارتباط کلامی و مکالمه یکی از عادات های روزانه ما انسان ها است تا از اوضاع واحوال هم باخبر شویم، اما این روزها با روند رو به رشد تکنولوژی و وجود تلفن های همراه و نرم افزارهای مختلف، شیوه برقراری ارتباطات هم کمی تغییر کرده و شاید یکی از دلایل آن افزایش مشغله های زندگی و کمبود زمان باشد.

در این صورت ارتباطات به صورت کلامی از طریق تلفن ثابت و تلفن های همراه یا نوشتاری با ارسال پيامک صورت می گيرد که بدیهی است استفاده از این وسيله هزینه هایی هم دربردارد و معمولا مبلغ آن مکالمات بر قبض های تلفن درج می شود.

حالا با توجه به افزایش جمعیت و استقبال از تلفن همراه، تعداد قبض های کاغذی نیز باید افزایش یابد که استفاده از کاغذ مناسب نیست.

به همین منظور چندی پیش طرح جمع آوری قبض های کاغذی مطرح شد و به این ترتیب اين روزها صورت حساب اکثر مشترکان پيامک می شود.

اما به گفته زارعیان سخنگو شرکت مخابرات ایران حذف قبض کاغذی به درخواست مشترکان انجام می گیرد اما چند وقتی است مشترکان از عدم ارسال قبض کاغذی گلایه دارند.

قبض کاغذی تلفن ها درحالی برای مشترکان ارسال نمی شود که مشترکان درخواستی برای حذف قبض کاغذی نداده اند. همچنین برای برخی مشترکان نه قبض کاغذی ارسال می شود ونه پيامکی به دستشان می رسد و درنتیجه با قطعی تلفن خود مواجه می شوند.

گفتنی است، حذف قبض کاغذی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه و مقابله با اسراف پیشنهاد مناسبی است، اما کاش وضعیت قبض های تلفن مشترکانی که نه به صورت کاغذی ارسال مي شود ونه هیچ پيامکی حاوی میزان مکالمات دریافت می کنند مشخص شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۴
حذف قبضهاى كاغذى راه را براى سودجويي شركت مخابرات باز مى كند اخيرا براى من پيامكى ارسال مى شود كه داراى شناسه قبض و شناسه پرداخت است ولى شماره تلفن اصلأ مال من نمى باشد، اگر براى صرفه جويى در مصرف كاغذ است همه ما روزانه انبوهى از كاغذ را مى بينيم كه بر در منازل و پاساژها مى ريزند ضمنأ زمانى كه به صورت پيامكى باشد اگر در سيستم عمل نشود بايد كفش أهنى بپوشى و با گرفتن پرينت حساب و،،،،،،،،،،ثابت كنى كه پرداخت كرده اى، اگر هم مخابرات خودبخود قطع كند بايد مبلغ ٢٥٠٠تومان جهت وصل پرداخت كنى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۴
خیلی ها میگن قبض کاغذی هزینه های گزافی داره برای دولت

ولی ان طور میفهمیدیم چقدر پیامک و چقدر تماس داشتیم و مطمین میشیدیم هزینه درست یا نه
آخرین اخبار