با وجود راه اندازی سامانه سنجش کیفیت اینترنت در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هنوز هیچ کدام از اپراتور ها این امکان را دراین سایت قرار نداده اند.

سنجش کیفیت سرعت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به کجا رسید؟
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،با وجود وعده های مسوولان ارتباطات مبنی بر افزایش پهنای باند و سرعت اينترنت و درحالی که نارضایتی مشترکان اینترنت همچنان از طریق شبکه های اجتماعی مختلف و یا خبرگزاری ها به گوش مسوولان ارتباطات می رسد،چند وقتی است مشکل تمام شدن زودهنگام بسته های اینترنت خانگی و اپراتورهای تلفن همراه مطرح است،البته این مشکل دغدغه ای جدید نيست و مسؤلان ارتباطات توضیحاتی درمورد نوع مصرف مشترکان از اينترنت و...عنوان کرده اند به گونه ای که سرعت نسل بالا و مصرف بیش از حد اينترنت را دلیل اتمام زودهنگام بسته های اينترنتي می دانند و این درحالی است که از نظر مشترکان در سرعت اینترنت هیچ تغییری احساس نمی شود.

اما در این بین وقتی موضوع کم فروشی شرکت های اينترنتي مطرح شد ،سازمان تنظیم مقررات از راه اندازی سامانه اطلاع از سرعت اینترنت خبر داد و به گفته  عميديان رئیس سازمان تنظیم مقررات در این سامانه امکان تست کیفیت اینترنت برای کاربران ۱۳ اپراتور اینترنتی کشور فراهم می شود و بزودی امکان سنجش سرعت دیتای اپراتورهای همراه نیز روی این سامانه فراهم می‌شود.

در حال حاضر سامانه سنجش کیفیت اینترنت چند وقتی است راه اندازی شده است و با وجود اینکه اغلب شرکت های اينترنتي امکان سنجش کیفیت خود را بر روی این سامانه قرار داده اند هنوز خبری از اپراتورهای تلفن همراه برای راه اندازی سنجش کیفیت در این سامانه  نشده است.  

در واقع بیشتر گلایه های اتمام زود هنگام بسته های اينترنتي از طرف مشترکان تلفن همراه است. این موضوع دغدغه  خيلي از مشکلات تلفن همراه شده است و انتظار میرود اپراتور های مختلف تلفن همراه امکان سنجش کیفیت بر روی سامانه سنجش کیفیت رگولاتوري را ایجاد کنند اما با گذشت حدود سه ماه از راه اندازی این سامانه،هنوز هیچ کدام از اپراتور ها این امکان را فراهم نکردند تا مشترکان از صحت میزان استفاده از اینترنت خود مطلع شوند.

گفتنی است،انتظار می رود با وجود گلایه مشترکان از اتمام زود هنگام بسته های اينترنتي ،اپراتور های مختلف تلفن همراه چنین امکانی را بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات قرار دهند تا دراین صورت تردید و هر گونه تصوری درخصوص اپراتورهای مختلف تلفن همراه از ذهن مشترکان خارج شود و یا مسئولان ارتباطات دلیل قانع کننده ای برای تمام شدن زودهنگام بسته های اينترنتي ارائه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
من از اینترنت رایتل استفاده می کنم اما سریع بسته های اینترنتم تمام می شود چرا رسیدگی نمی کنن
آخرین اخبار