کوهپایه‌ زاده: روند رسیدگی در چهارچوب قانون است/جلسه امروز کمک موثری در کشف حقیقت داشت

وکیل مدافع متهم نفتی گفت: مطالب مطرح شده در دادگاه محرمانه بوده و مجاز به افشای آن‌ها نیستم اما در مجموع روند رسیدگی به پرونده مثبت است.

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع متهم نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص روند جلسه امروز دادگاه که به صورت غیر علنی برگزار شد ،اظهار کرد: به دلیل اینکه جلسه امروز دادگاه به صورت غیر علنی برگزار شد مجاز به بیان مطالب مطرح شده در دادگاه نیستم.

وی افزود: رئیس دادگاه سه بار تاکید داشتند در جایی درج پیدا نکند ولی جلسه خوب و مثبتی بود از این حیث که مطالبی در جلسه امروز مطرح شد که تاکنون مطرح نشده بود و دادگاه را در کشف حقیقت کمک می‌کند.

وکیل مدافع متهم نفتی بیان کرد: با توجه به اینکه دستگاه قضایی به دنبال اجرای عدالت است فرصتی فراهم شد تا متهمان بتوانند با آرامش بیشتری مطرح کنند و بنده خوش بین و امیدوار هستم که با تدبیر دستگاه قضایی حکمی عادلانه صادر شود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: جلسه بعدی که فردا برگزار می‌شود به صورت علنی است، تا زمانی که دادگاه تشخیص دهد که نیاز به جلسه غیر علنی است.

 وی در خصوص روند دادگاه طی بیست و دو جلسه گذشته گفت: تا زمانی که فرآیند دادرسی در چارچوب موازین اصول و قوانین است، خوشبین به اجرای عدالت هستیم که تا امروز هم دستگاه قضایی وهم دادگاه به حقوق تمام اصحاب دعوا توجه کرده، یعنی هم به حقوق دفاعی متهمان توجه کرده و هم به حقوق سایر اصحاب دعوا رسیدگی شد.

وکیل مدافع متهم نفتی افزود: تنها نکته‌ای که در روند دادگاه وجود دارد این است که نماینده دادستان بعد از دفاعیات بنده  و موکلم در رابطه با زنجانی مطالبی را مطرح کرده که بر اساس ماده 399 آیین دادرسی کیفری هرگاه دادستان صحبتی را مطرح کند این حق هم باید برای وکیل متهم برای پاسخ گویی به مطالب وجود داشته باشد که امیدواریم دادگاه این حق ما را در پاسخ به اظهارات نماینده دادستان محفوظ بداند.

 کوهپایه زاده گفت: در نهایت روند دادگاه مثبت و در چهارچوب مقررات بوده و شاهد هستم که دادگاه هم در جهت استیفای حقوق بیت المال بوده و اجازه نمی‌دهد حقوق قانونی اشخاص به ویژه متهمان از بین برود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار