محققان دانشگاه کاشان برای مقاوم کردن کامپوزیت پلیمری از سه افزودنی همراه با فناوری نانو استفاده کرده‌اند.

داوود قنبری دانشجوی دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ویژگی‌ پلیمرهایی که به صورت کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: پلیمرها از گذشته با مواد معدنی طبیعی و سنتزی ترکیب می‌شوند و به صورت کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرند اما این کامپوزیت خواصی از جمله شکننده بودن را با خود به همراه دارند که ما تلاش کردیم با افزودن نانو ذرات بر این معایب کامپوزیت‌ها غلبه کرد. البته معمولا مقاومت هم زمان در برابر حرارت و شعله با افزودن یک ترکیب به دست نمی‌آید. 

وی توضیح داد: ما در این پروژه‌ به کامپوزیت‌ پلیمرها سه افزودنی اضافه کردیم. نانو ذرات اکسید آنتیموان، تری کلروملامین و نانو لوله‌های کربنی اصلاح شده افزودنی‌هایی هستند که در این طرح به کار بردیم. 

به گفته‌ی قنبری استفاده از این مواد مزایای زیادی دارد در کشورهای توسعه یافته از طرف نهادهای کنترل آلایندگی و سلامت، استفاده از انواع دیرسوز کننده‌های متداول حاوی‌ هالوژن و ترکیبات سمی ممنوع گردیده است به همین خاطر محققان به دنبال نسل جدیدی از افزودنی‌ها برای افزایش مقاومت در برابر حرارت و شعله هستند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار