بازار گمانه‌زنی‌ها در رابطه با حضور جناح‌ها برای انتخابات مجلس دهم هر روز پررنگ‌تر می‌شود؛ انتخاباتی که به اذعان کارشناسان شرایط متفاوتی با سال‌های قبل دارد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، بازار گمانه‌زنی‌ها در رابطه با حضور جناح‌ها برای انتخابات مجلس دهم هر روز پررنگ‌تر می‌شود؛ انتخاباتی که به اذعان کارشناسان شرایط متفاوتی با سال‌های قبل دارد چرا که همه جناح‌ها می‌خواهند با تمام قدرت به عرصه انتخابات ورود کنند و به همین دلایل حضور افراد شاخص و تاثیرگذار در اتخابات مجلس دهم قابل پیش بینی است.

با توجه به تحرکات سیاسی، آرایش جناح‌ها در انتخابات مجلس دهم به احتمال زیاد سه قطبی خواهد شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

گروه اول- اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان که یک بار دیگر می‌خواهند برحسب یک تفکر راهبردی، معادله انتخابات ریاست جمهوری را برای مجلس دهم تکرار کنند و با محوریت افراد شاخص به یک اجماع سیاسی برسند. این گروه بخوبی می‌دانند که روی کارآمدن مجلس همسو با برنامه‌های دولت، نقش بسیار مهم و حیاتی در برآورده کردن برنامه های دستگاه اجرایی دارد.

گروه دوم- در طرف دیگر، اصولگرایان حضور دارند. آنان حدود دو ماهی است که جلسات شورای 8 نفره خود را آغاز و هفته گذشته نیز گزارش عملکرد خود را به شورای فقها شامل حضرات آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح ارسال کرده اند و منتظر پاسخ این سه فقیه هستند.

گروه سوم- علی لاریجانی و همفکرانش یا نواصولگرایان که رابطه حسنه‌ای با دولت دارند و با تفکرات میانه‌روی خود در پی فتح کرسی‌های بهارستان هستند. این گروه درصددند با همگرایی سیاسی با دیگر اضلاع میانه‌روی اصولگرا به بک خرد جمعی برسند؛ برخی این ادعا را مطرح می‌کنند که از آنجایی که اصولگرایان هنوز نتوانسته‌اند به یک وحدت جامع برسند، علی لاریجانی می خواهد در چارچوب "حزب رهروان ولایت"، افراد تاثیرگذار میانه‌رو را برای مجلس دهم آماده کند.

اما از انتخابات خبرگان هم نباید غافل شد. اعلام کاندیداتوری سید حسن خمینی و آیت الله موسوی بجنوردی که نسبت داماد و پدر همسری با یکدیگر دارند از جمله مهم ترین اتفاقاتی است که پیرامون خبرگانی‌ها شکل گرفته است. این اعلام نامزدی در حالی است که روزنامه های اصلاح طلب در چند وقت اخیر، از این تصمیم بشدت خوشنودی و اضی اند.

در نهایت حدود 2 ماه تا انتخابات اسفند امسال باقی مانده و گروهای سیاسی در تکاپو هستند تا حداکثر موفقیت را در رقابت‌های انتخاباتی به دست آورند. اما برای پاسخ به این سوال که کدامیک از گروه های نامبرده موفق خواهند بود، باید اندکی صبر کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.