به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی در جمع مدیران منتخب پارلمان قطب های هشت گانه استان با اشاره به طرح مدام افزود: این طرحدارای دو بخش است که یک بخش در مدارس متوسطه اول در فاصله های زمانی مشخص به دانش آموزان سپرده می شود و در ضلع دیگر آن موضوع مشارکت مدیران به عنوان رکن مهم تعلیم و تربیت در فرایندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری استان مطرح می شود.
وی با بیان این که مدیران آموزشگاه ها رهبران آموزشی هستند گفت: پارلمان مدیران هیات مدیره ی تعلیم و تربیت هستند که در حال حاضر 25 هزار هیات مدیره در استان فعالیت می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان پارلمان ها را محل مناسبی برای تجربه گردانی و شناسایی چالش ها دانست و افزود: باید چالش ها شناسایی و به طرح و برنامه تبدیل شوند.
حسینی گفت: آموزش و پرورش کشور در مسیر مرحله ی مدل عملی کاهش فاصله ی بین رویکرد عملی و نظری قرار گرفته و زمانی می توانیم این شکاف و فاصله را کم کنیم که ارکان آن مشارکت داشته باشند.
وی افزود: پارلمان های معلمان، دانش آموزان، اولیا و مدیران ستادینه شدن رویکرد نمادینه سازی نسبت به آموزش و پرورش است که باید آموزش و پرورش را در قالب نماد سازی و ستاد سازی نهادینه کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: 18 راهکار از 131راهکار در سند تحول راهکارهای مشارکتی است و پارلمان مدیران آموزشگاه ستادی برای نهادینه کردن مشارکت است.
حسینی راه
اندازی مرکز سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و سنجش رتبه شغلی معلمان در سطح کشور را
از برنامه های امسال آموزش و پروش بیان کرد و افزود: پارلمان های مدیران در قطب ها
به عنوان پارلمان و به عنوان کمیسیون های تخصصی پارلمان های استان فعالیت می کنند.
انتهای پیام/ت