رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی سلسله جلسات باز خوانی وقایع انقلاب اسلامی افزود: کسانی که در متن ماجراها بودند یک کار عظیم کردند و مسیر تاریخ جهان اسلام و بشریت را تغییر دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  وی گفت: در انقلاب کسانی بودند که بعدها ضد انقلاب شدند و همچنین بعضی از تیپ‌های مجاهدین خلق هم که در مشهد حضور داشتند جزء همین عده شدند بنابراین گزارش دادن از انقلاب در قالب خاطره نباید تفکیک شود و بستگی دارد از چه زاویه‌ای به آن نگاه کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در مسئله نقل خاطره‌ها باید مراقب باشیم که آن‌ها را برای مقدمه در تحول جامعه استفاده کنیم بنابراین مهم‌تر از خاطرات انقلاب اهداف آن است.

رحیم پور ازغدی گفت: خیلی از کسانی که در انقلاب نقش داشتند تا انقلاب ماندند و بعد از آن با امام راحل زاویه پیدا کردند و عده‌ای دیگر در صحنه انقلاب ماندند و حتی فرزند شهید تقدیم کردند.

وی افزود: حوادث 17 شهریور جنایت بزرگی بود که مستقیم زیر نظر آمریکا شکل گرفت و در مشهد بعد از بازگشت رهبر معظم انقلاب از تبعید، مبارزات مردم علیه رژیم شاه بیشتر و تندتر شده بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یا اشاره به حادثه 23 آذر سال 57 گفت: در حادثه بیمارستان امام رضا(ع) با سلاح‌های مختلف بخش‌های بیمارستان را تیر باران کردند و به کودکان هم رحم نکردند و حقوق بشر آمریکایی را اینگونه مشاهده کردیم.

رحیم پور ازغدی افزود: حادثه بیمارستان امام رضا (ع) در حالی رخ داد که در آن ایام شاه در شهرهای مختلف، پروژه‌های چماق به دستان را به راه انداخته بود که مردم بترسند و این موج تمام شود، بنابراین رسماً حکومت دخالت به درگیری کرد و به بیمارستان امام رضا(ع) حمله مسلحانه کرد و تعدادی از بیماران اعم از کودکان و چند پزشک را بنا به دیده‌ها به کام مرگ کشاند.

خاطر نشان می شود: سلسله جلسات باز خوانی وقایع انقلاب اسلامی از دیشب آغاز و تا دهه فجر در حسینیه مرحوم آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای ادامه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.