مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پارلمان مدیران فضایی برای تحقق سیاست های پنجگانه وزیر آموزش وپرورش است که باید این پارلمان را از مدرسه تا ستاد برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی در جمع مدیران منتخب پارلمان قطب های هشت گانه استان با اشاره به طرح مدام افزود: این طرحدارای دو بخش است که یک بخش در مدارس متوسطه اول در فاصله های زمانی مشخص به دانش آموزان سپرده می شود و در ضلع دیگر آن موضوع مشارکت مدیران به عنوان رکن مهم تعلیم و تربیت در فرایندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری استان مطرح می شود.

وی با بیان این که مدیران آموزشگاه ها رهبران آموزشی هستند گفت: پارلمان مدیران هیات مدیره ی تعلیم و تربیت هستند که در حال حاضر 25 هزار هیات مدیره در استان فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان پارلمان ها را محل مناسبی برای تجربه گردانی و شناسایی چالش ها دانست و افزود: باید چالش ها شناسایی و به طرح و برنامه تبدیل شوند.

حسینی گفت: آموزش و پرورش کشور در مسیر مرحله ی مدل عملی کاهش فاصله ی بین رویکرد عملی و نظری قرار گرفته و زمانی می توانیم این شکاف و فاصله را کم کنیم که ارکان آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: پارلمان های معلمان، دانش آموزان، اولیا و مدیران ستادینه شدن رویکرد نمادینه سازی نسبت به آموزش و پرورش است که باید آموزش و پرورش را در قالب نماد سازی و ستاد سازی نهادینه کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: 18 راهکار از 131راهکار در سند تحول راهکارهای مشارکتی است و پارلمان مدیران آموزشگاه ستادی برای نهادینه کردن مشارکت است.

حسینی راه اندازی مرکز سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و سنجش رتبه شغلی معلمان در سطح کشور را از برنامه های امسال آموزش و پروش بیان کرد و افزود: پارلمان های مدیران در قطب ها به عنوان پارلمان و به عنوان کمیسیون های تخصصی پارلمان های استان فعالیت می کنند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.