مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: سه هزار و 352 دانش آموز دختر این شهرستان در سال تحصیلی جاری زیر پوشش طرح دریافت قرص ویتامین دی و آهن قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ستار اسد پور افزود: 90درصد از این دانش آموزان معادل سه هزار نفر در مدارس شهری مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: 30 هزار و 168 عدد قرص ویتامین دی و 120 هزار و 672 عدد قرص آهن بین این تعداد دانش آموزان دختر توزیع شد.

اسدپور اظهار داشت: توزیع قرص ویتامین دی بین دانش آموزان مدارس متوسطه و پایه های اول و دوم راهنمایی بر اساس یک طرح ملی آغاز و هر دانش آموز در طول ماه یک عدد قرص دریافت کردند.

وی ابراز کرد: قرص فومارات حاوی 60 میلی گرم آهن و 5/0 میلی گرم فولیک اسید نیز به صورت هفته ای بین دانش آموزان توزیع می شود تا با مصرف آن از کم خونی ناشی از فقر آهن در بین دانش آموزان جلوگیری بعمل آید.

اسدپور افزود: قرص ویتامین D و آهن همانند سالهای گذشته برای جبران کمبود ریزمغذی و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از کمبود آن بین دانش آموزان دختر توزیع شد.

وی نور خورشید را مهمترین منبع تامین ویتامین دی دانست و افزود: به دلیل زندگی ماشینی ،بازی های کامپیوتری، آپارتمان نشینی ،استفاده از سرویس مدارس و دیگر موارد دانش آموزان کمتر از نور خورشید بهره مند می شوند و این امر موجب کمبود ویتامین دی در آنها شده است.

وی اظهار کرد: لبنیات غنی شده، زرده تخم مرغ و ماهی از دیگر منابع تامین ویتامین دی است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.