اجرای برنامه آهن یاری و مکمل یاری ویتامین د ، از امروز در دبیرستان های دوره اول و دوم استان آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین همه مدارس متوسطه دوره اول و دوم دخترانه تحت پوشش برنامه آهن یاری و همه مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم متوسطه تحت پوشش برنامه مکمل یاری  ویتامین د قرار می گیرند.

عین الله صادقی  اضافه کرد: قرص آهن به مدت 16 هفته و در  هر هفته یک قرص و ویتامین د به مدت نه ماه، ما هانه یک کپسول در بین دانش اموزان توزیع می شود .

وی افزود: این برنامه ها با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می شود.

رییس اداره سلامت اموزش و پرورش استان هم تعداد دانش اموزان دختر متوسطه اول و دوم تحت پوشش اهن یاری  در استان را 44 هزار نفر و همچنین تعداد دانش اموزان دختر و پسرتحت پوشش مکمل یاری ویتامین د  را 91  هزار نفر اعلام کرد .

علیرضا طاهرخانی اضافه کرد : برنامه مکمل یاری ویتامین د برای اولین بار اجرا می شود و سابقه ا جرای طرح اهن یاری  به 14 سال می رسد .

طاهر خانی افزود : در  پژوهش بررسی میزان ریز مغزی ها که در سال 92  به صورت کشوری انجام شد ،63 درصد نوجوانان و جوانان استان با کمبود ویتامین د مواجه بودند.

وی گفت  : در همین پژوهش در سال 82 ، 12 درصد دختران رده سنی 6 تا 18 سال استان کمبود اهن داشتند و در بررسی مجدد در سال 92 این میزان به 8 درصد کاهش یافت.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.