رزمایش مقابله با جرایم سایبری در انگلیس

انگلیس برای سنجش نحوه‌ی مقابله با جرایم سایبری در کشورهای اروپا، رزمایشی را با حضور 7 کشور و نمایندگان FBI برگزار کرد.

رزمایش مقابله با جرایم سایبری در انگلیسبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به‌تازگی انگلیس، میزبان رزمایشی برای مقامات قضایی اروپا بود؛ رزمایشی که در آن میزان آمادگی و نحوه‌ی مقابله با جرایم سایبری بین‌المللی، سنجیده می‌شد. متخصصان جرایم سایبری از سراسر اروپا در این رزمایش یک‌هفته‌ای شرکت کردند.

در این رزمایش، حمله‌ای شبیه‌سازی‌شده علیه یک شرکت ساختگی بنزین آغاز می‌شد؛ تا نحوه‌ی برخورد کشورهای مختلف با آن مورد آزمون قرار بگیرد. سازمان جرایم انگلیس (NCA) اعلام کرد: این رزمایش، فرصتی برای تقویت مشارکت‌های عملیاتی میان مقامات قضایی کشورهای مختلف بود. این کشورها عبارت بودند از: بلغارستان، گرجستان، لیتوانی، مولداوی، رومانی، اوکراین و انگلیس. نمایندگان پلیس فدرال آمریکا (FBI) نیز در رزمایش یادشده، شرکت کردند.

جیمی ساندرز (Jamie Saunders)، یکی از مدیران سازمان جرایم انگلیس، گفت: «طبیعت جرایم سایبری، بین‌المللی است؛ مجرمان این حوزه از زیرساخت‌های خارج از کشور استفاده می‌کنند. تأثیر این جرایم روی مشاغل و مردم سراسر انگلیس، مشهود است.» وی افزود: پلیس باید با همکاری قربانیان و سازمان‌های انتظامی در سایر کشورها، پاسخ مناسب را فراهم کند.

شایان‌ذکر است این رزمایش توسط سرویس آموزشی خاصی به نام «cybX» هدایت می‌شد؛ این سرویس توسط شرکت خدماتی سرکو در انگلیس (Serco) راه‌اندازی شده و مجموعه‌ای از آموزش‌های سایبری برای سازمان‌های مختلف است. سرویس یادشده کمک می‌کند؛ تا سازمان‌ها بتوانند با تهدیدات سایبری مبارزه کنند و از کفایت راهبرد خود در برابر حملات سایبری، آگاه شوند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.