مدیر باشگاه بانوان و مادران شهر بهشت گفت: تغییر نگاه به زنان به عنوان یک نيروی فعال و سازنده برای تحقق توسعه اجتماعی و اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جعفر معاصری در هفتاد و سومین جشن باشگاه مادران و بانوان شهر بهشت افزود: یكی از مهم‌ترين معيارهای سنجش درجه توسعه­ یک كشور ميزان اهميت و اعتباری است كه زنان در آن كشور دارا می باشند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش زنان در توسعه اجتماعی و اقتصادی گفت: توانمندی زنان در تحول همه جوامع عاملی بنيادی محسوب می شود.

مدیر باشگاه بانوان و مادران شهر بهشت افزود: با توجه به اينكه نيمی از كل جمعيت جهان را زنان تشكيل می دهند و دو سوم ساعات كار انجام شده توسط زنان صورت می گیرد تنها يک دهم در آمد جهان و فقط یک صدم مالكيت اموال و دارايی های جهان به زنان اختصاص يافته است.

معاصری با اشاره به نابرابری برای زنان در تمامی جوامع، گفت: توسعه فعالیت های ورزشی، تفریحی و اجتماعی بانوان در سطح برای بانوان تأثیرات فراوانی بر زندگی اجتماعی آنها دارد.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت­های تفریحی، ورزشی و اجتماعی زنان می­تواند هم بسترساز حضور پررنگ بانوان در اجتماع و افزایش نشاط و شادابی در جامعه نیز شود و از فضای خانواده به جامعه منتقل می شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.