دانشجوی واحد علوم و تحقیقات برای اولین بار در کشور موضوع "فرابرد انتقال اطلاعات در شهر هوشمند" را در قالب پایان نامه خود بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات سینا تفنگ چی دانشجوی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی این واحد دانشگاهی در ارتباط با پایان نامه خود ، گفت: در جهان امروز که «سرعت» حرف اول فرایندهای ارتباطی را می‌زند، نیاز است تا معنای عمیق‌تری از به‌کارگیری ظرفیت‌ها درک و تجربه شود. پیش‌ازاین با موضوع فرابرد به‌صورت جدی برخورد نمی‌شد که دلیل آن عدم اطمینان دانشمندان از مکانیسم اصولی آن بوده است. 

وی افزود: امروز که فناوری با پیشرفت‌هایی فراتر از آنچه در ذهن تلقی می‌شد روبرو شده و بار دیگر تخیل تبدیل به واقعیت شده است؛ این ضرورت دیده می‌شود که در فرایند انتقال اطلاعات نیز بازنگری‌هایی مطابق با پیشرفت‌های روز انجام پذیرد.

تفنگ چی افزود: براین اساس در این پژوهش با رویکردی ارتباطی – جامعه شناسانه به آینده¬ی تکنولوژیکی – اجتماعی مبحث تله پورتیشن ( فرابرد انتقال) از شاخه‌ی فیزیک کوانتوم و با اهدافی نظیر شناخت ویژگی‌های تکنولوژیک فرابرد انتقال اطلاعات در حوزه‌ی علمی، شناخت تأثیر فرابرد انتقال اطلاعات در حوزه‌ی رسانه و شناخت تأثیرات فرابرد انتقال اطلاعات در فضای اجتماعی، به این تکنولوژی پرداخته شد تا راه پذیرش، شناخت و استفاده از آن هموارتر شود.

وی تصریح کرد: در این پژوهش با استفاده از روش مصاحبه‌ی عمقی و بررسی اسناد به بررسی نگرش متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی و علم جامعه شناسی، با توجه تئوری اصلی پژوهش یعنی «مکتب تورنتو» به تکنولوژی فرابرد کوانتومی انتقال اطلاعات پرداخته شده است.

لازم به ذکر است این پژوهش با راهنمایی دکتر محمد سلطانی فر و دکتر نسیم مجیدی قهرودی محقق شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار