فرماندار آمل خواستار فعالیت دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستایی و بخش‌داران برای شناسایی افراد بی‌سواد در روستاها برای سوادآموزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ احمد منفرد درجلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی آمل در جمع مدیران، گفت:ایران اسلامی کشوری دینی بوده و دین اسلام مبتنی بر فرهنگ، اندیشه، تعقل و فکر است.

وی با اعلام اینکه همه مسوولان، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی فعالیت داشته باشند، افزود: اداره آموزش و پرورش این شهرستان به همراه اداره نهضت سوادآموزی تلاش زیادی در امر شناسایی بی‌سواد دارند و باید برای ریشه‌کنی بیشتر از گذشته همت کنند.

وی با تاکید بر اینکه با وجود دین اسلام و حکم‌فرما بودن قرآن در جامعه اسلامی نباید آمار بی‌سوادی مشاهده شود، گفت: امام امت با تشکیل نهضت سوادآموزی می‌خواستند بی‌سوادی را در کشور ریشه‌کن کنند.

فرماندار آمل با تاکید بر اینکه در تحلیل‌های امروز جامعه سواد تنها خواندن و نوشتن نیست، خاطرنشان کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی عزم گسترده همه مسئولان و مدیران را می‌طلبد هر چند انتظار می‌رود همه سازمان‌ها و ارگان‌ها در امر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی همت کنند.

منفرد با اشاره به اینکه همه مسوولان باید تلاش در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی داشته باشند، ادامه داد: در یک فاصله زمانی مشخص جشن بی‌سوادی باید به مفهوم واقعی برگزار کنیم.

وی با اعلام اینکه باید نظام جامع آماری و اطلاعاتی در کشور وجود داشته باشد، گفت: باید میزان سواد افراد جامعه بررسی شود.

انتهای پیام /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.