شهرستان بابل دارای 700 عرصه و عیان وقف است که متاسفانه 90 درصد از آن به تصرف شخصی افراد درآمده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل گفت: وقف میراث ماندگاری است که از گذشته نسل به نسل و سینه به سینه به ما منتقل شده است و بسیاری از بزرگان دین اسلام با انجام وقف های بزرگ درس های زیادی را داده اند.

صفری افزود: شهرستان بابل دارای 700 عرصه و عیان وقف است که متاسفانه 90 درصد از آن به تصرف شخصی افراد درآمده است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل گفت: خوشبختانه از این تعداد عرصه و عیانی که تحت تصرف شخصی می باشد تاکنون با رایزنی های مختلف تعداد 200 مورد از آن با عقد قرارداد برای مدت یکسال برای دریافت اجاره منعقد شده است.

صفری افزود: از محل این اجاره ها تاکنون و دریافت آن از دست متصرفات 26 طرح در این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بابل رتبه اول در داشتن عرصه و عیان وقف در سطح کشور را دارا است گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق متصرفان نسبت به پرداخت اجاره و عقد قرار داد با اوقاف اقدام کنند.

به گفته وی : اوقاف بابل در حال حاضر 200 میلیارد ریال براساس نیت واقفین از مردم طلبکار است.

وی قدیمی ترین وقف نامه در بابل را مربوط به 600 سال گذشته برشمرد و گفت: تمام تلاش مان در اداره وقف با توجه به نیروی کم، اجرای واقفین نیک اندیش براساس نیات شان می باشد که امیدواریم مردم نیز در این جهت اوقاف را یاری کنند.

وی یکی از بهترین وقف با نگارش زیبا و دقیق را مربوط به خیر بزرگ مرحوم نوشیروانی در بابل خواند و بیان داشت: مرحوم نوشیروانی 60 سال گذشته وقف نامه ای را تنظیم کرد که آن زمان و آینده را به خوبی مد نظر قرار داده است.

شهرستان 511 هزار نفری بابل دارای 460 مسجد،460 تکیه و حسینیه، 99 بقعه، بیش از دو هزار و 100 موقوفه و 36 هزار رقبه دارای سند استیجاری است..

انتهای پیام/ش

برچسب ها: شهرستان ، بابل ، دارای ، عرصه ، عیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.