امسال بيش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزان انديمشک توسط کشاورزان شهرستان به توليد گندم اختصاص يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رییس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: امسال بیش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزان اندیمشک توسط کشاورزان شهرستان به تولید گندم اختصاص یافته است.

محمد جعفر آفرین اظهار داشت: امسال با توجه به وضع مناسب بارندگی و افزایش بارش نزولات آسمانی شاهد افزایش تولید و کشت انواع محصولات دیم هستیم.

وی افزود: امسال توسط کشاورزان شهرستان بیش از 1800‌هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت کلزای دیم در اراضی شهری و روستایی شهرستان اختصاص یافته است.

رییس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: هم‌چنین امسال و با هدف توسعه و رونق کشت محصولات کشاورری در اندیمشک هشت دوره آموزشی کشاورزی کشت و تولید انواع محصول توسط جهاد کشاورزی شهرستان در اندیمشک برگزار شده است.

وی گفت: پس از اجرای این دوره‌های آموزشی بیش 1500تن گندم گواهی شده،20تن بذر کلزای اصلاح شده و 100تن کود فسفات و اوره بین کشاورزان شهرستان با هدف اصلاح و بهبود اوضاع کشت و تولید محصولات توسط کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

فرین بیان کرد: اختصاص بیش از5 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد10 درصد از جمله دیگر خدمات ارایه شده توسط جهاد کشاورزی اندیمشک به تولید کنندگان محصول کلزا در شهرستان است.

وی افزود: هم چنین با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال از منابع مالی و تسهیلات بانکی به جهت تهیه و تأمین نهاده‌های کشاورزی در فصل پاییز تولید‌کنندگان این محصولات در شهرستان پرداخت و اختصاص یافته که کلیه کشاورزان شهرستان در صورت نیاز به برخورداری از این تسهیلات بانکی جهت تامین هرینه خود می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

انتهای پیام



برچسب ها: خوزستان ، کشت ، گندم ، اندیمشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.