وزیر آموزش و پرورش در هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی با اعلام خبر فوق گفت: امیدواریم تا پایان دولت یازدهم هر منطقه آموزشی صاحب حداقل یک پژوهشسرا شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: از بین 38 طرح  که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود تعداد هزار و 36 طرح به مرحله کشوری راه‌ یافتند که امروز از 32 طرح تقدیر شد. 

وی در ادامه افزود: جشنواره جوان خوارزمی یک نهضت علمی برای تولید علم است و پژوهش‌سراهای علمی بستر ساز این حرکت بنیادی است. 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با فعال سازی 500 پژوهش‌سرا در بین دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول و دوم روحیه تحقیق و پژوهش را در بین دانش‌آموزان تقویت می‌کنند. 

دکتر فانی در ادامه افزود: طی برنامه‌ای که داریم سعی می کنیم تا پایان دولت یازدهم هر منطقه آموزشی صاحب حداقل یک پژوهش‌سرا شود. 

وی در ادامه گفت: در همین جا باید اعلام کنم که تا کنون در دولت یازدهم تعداد 200 پژوهش‌سرا احداث شده است. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رابطه بین پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با مراکز تولیدی برقرار شود که دانش‌آموزان بتوانند سهمی در تولید علم به ثروت داشته باشند.
 
دکتر فانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید در زمینه پژوهش به ما کمک کنند چون زمانی که امر پژوهش در ابتدایی‌، متوسطه اول و دوم، رشد پیدا کند در آینده علمی کشور رشد قابل توجهی خواهد داشت. 

وی در پایان اشاره‌ای هم به برنامه هفتم توسعه کرد و گفت: در برنامه هفته توسعه و افق ایران  1404 در تلاش هستیم امر پژوهش و ارزشیابی که یکی از زیر نظام‌های این برنامه است را تقویت کنیم. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار